به گزارش صفیر گیلان؛دکتر حسین اسماعیل‌پور فرماندار شهرستان فومن در حاشیه برگزاری تور یک‌روزه راهنمایان گردشگری کشور در فومن که در شهر ماکلوان برگزار شد، با بیان این‌که استان گیلان با توجه به دارا بودن جاذبه‌های گردشگری میزبان راهنمایان گردشگری کشور است، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، فومن نیز پذیرای […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر حسین اسماعیل‌پور فرماندار شهرستان فومن در حاشیه برگزاری تور یک‌روزه راهنمایان گردشگری کشور در فومن که در شهر ماکلوان برگزار شد، با بیان این‌که استان گیلان با توجه به دارا بودن جاذبه‌های گردشگری میزبان راهنمایان گردشگری کشور است، اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، فومن نیز پذیرای یک روزه راهنمایان گردشگری کشور است.

وی با بیان این‌که جشن راهنمایان گردشگری کشور در گیلان اول تا چهارم اسفندماه در حال برگزاری است، افزود: در اولین روز از برگزاری این جشن، شهرستان فومن مقصد راهنمایان گردشگری کشور است.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: شهرماکلوان یکی از مکان‌هایی است که برای بازدید راهنمایان گردشگری کشور در فومن در نظر گرفته شده است.
وی افزود : افتتاح اولین میدان راهنمایان گردشگری کشور در شهر ماکلوان از جمله برنامه های حضور این عزیزان در شهرستان فومن بود.
بازدید از موزه میراث روستایی و تالاب انزلی از دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده برای بازدید راهنمایان گردشگری در گیلان است.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰راهنمای گردشگری از سراسر کشور در این تور یک‌روزه گفت: همه تلاشمان معرفی و شناساندن بیشتر فومن، جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری منطقه است.

فرماندار فومن بر ضرورت تأمین امنیت و آسایش برای راهنمایان گردشگری در زمان حضور در شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی شامل سی‌دی و کتابچه معرفی همه جانبه فومن، شناسنامه فرهنگی فومن، اسامی واحدهای اقامتی، پذیرایی، آدرس، نقشه در اختیار راهنمایان گردشگری قرار خواهد گرفت.

دهمین جشن راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی گیلان با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که گردهمایی راهنمایان گردشگری سوم اسفند مصادف با روز جهانی راهنمایان گردشگری در زیباکنار گیلان برگزار می شود و هفتصد راهنمای گردشگری ایران مهمانان این مراسم خواهند بود.