به گزارش  صفیر گیلان،به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت رئیسه عنوان کرد: در حال حاضر که قرار است لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گیرد درخواست دارم حتما برای حل مشکلات عمرانی روستاها از […]

 

به گزارش  صفیر گیلان،به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت رئیسه عنوان کرد: در حال حاضر که قرار است لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گیرد درخواست دارم حتما برای حل مشکلات عمرانی روستاها از توان بسیج سازندگی استفاده شود. این سازمان در مجلس هفتم به تصویب نمایندگان رسید و باید از توان آن بهره بهینه صورت گیرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته بعدی ایجاد بسیج اشتغال است که در حال حاضر طرح آن در مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد و درخواست داریم که با پیگیری‌های انجام شده این طرح زودتر پخته و به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت بحرانی تالاب انزلی تذکر داد و درخواست کرد که ضرورت دارد با اعزام اکیپ‌های کارشناسی به منطقه مشاهده شود که تالابی که تا ۱۰ سال قبل عمقی ۷ متری داشت امروز به نیم متر رسیده است؛ همین مسئله موجب می‌شود که با بارش باران شدید در رودخانه‌های طغیانگر مردم دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حاشیه تالاب نیز روستاهایی قرار دارد که مردم ۱۰ها سال است در این روستاها ساکن هستند؛ سازمان منابع طبیعی باید تکلیف مردم را مشخص کند. متأسفانه کشاورزان که هیچ درآمدی ندارند و سال‌های متمادی است که در کنار این تالاب زندگی می‌کنند این افراد را به دادگاه و پاسگاه می‌کشانند با وجود اینکه این مسئله بارها به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی عنوان شده است.

تأمین آب شرب برای سمنانی‌ها نیز حق مسلم آنان است

دلخوش اظهار کرد: امسال بارندگی‌ها زودتر آغاز شده و در فصل سل و طغیان رودخانه‌ها قرار داریم لذا ضرورت دارد نسبت به اصلاح مسیر رودخانه‌ها و لایروبی‌ آنها اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: ما نمایندگان شمال کشور درخواست داریم اگر دولت به دنبال انتقال آب از خزر به سمنان است باید این مسئله با نمایندگان شمال کشور بررسی می‌شد اما به هیچ وجه این مسئله با نمایندگان در میان گذاشته نشده است ضمن اینکه اعتقاد داریم تأمین آب شرب برای سمنانی‌ها نیز حق مسلم آنان است.