مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: حل مشکل ترافیک کامیون‌ها در مرز آستارا به پذیرش حداکثری در گمرک ۲ کشور بستگی دارد.

به گزارش صفیر گیلان :غلامعلی نیک فهم عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تکمیل پل‌های مرزی قدیمی و جدید آستارا اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا همچون سال‌های گذشته در این فصل از سال که ویژه صادرات است پر تراکم بوده با این تفاوت که در سال‌های گذشته نوبت دهی در پایانه مرزی به صورت دستی انجام می‌شد و طبیعتاً اشکالات و اشتباهاتی نیز داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به راه اندازی سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا افزود: از انتهای سال گذشته به دنبال اجرای این طرح بودیم و این امر نیز انجام شد و در حال حاضر رانندگان عزیز کامیون‌های باری می‌توانند به واسطه این سامانه در هر نقطه از کشور که هستند نسب به اخذ نوبت قبل از رسیدن به مرز آستارا اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان بومی و غیر بومی فقط از طریق این سامانه نوبت‌گیری کنند و طبق نوبت وارد مسیر شوند، اضافه کرد: رانندگان از تجمع و توقف در خیابان‌های شهر به خصوص بلوار سفیر امید خودداری کنند تا در زمان مقرر از مرز خارج شوند.

نیک فهم با بیان اینکه ما آمادگی داریم ورود و خروج تا سقف ۷۰۰ دستگاه خودرو را به صورت رفت و برگشت مدیریت کنیم، افزود: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که ما هرچه مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم به نوعی بستگی به این دارد که پذیرش گمرک ایران و جمهوری آذربایجان به چه تعداد خودرو در روز برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرش در گمرک آستارا به ۴۰۰ الی ۵۰۰ دستگاه کامیون می‌رسد و تا زمانی که این سقف به میزان ۷۰۰ دستگاه نرسد در ترافیک مسیر در شهر تأثیر منفی خواهد داشت و رفع این مساله مستلزم هماهنگی‌های مسئولین ذیربط در استانداری و وزارت خارجه با کشور همسایه برای عملیاتی کردن استفاده از حداکثر ظرفیت در ورود و خروج در مرز است.

  • منبع خبر : مهر