رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم رفع معضل پسماند سراوان، اضافه کرد: تمام توان خود را برای رفع معضل سراوان گذاشتیم و حرف اول را در سطح ملی می زند، زیرا اگر سراوان حل شود، معضل پسماند در کشور نیز حل خواهد شد. همچنین دولت توجه ویژه ای به رفع آلودگی زرجوب و گوهررود دارد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛علی سلاجقه امروز، ۲۰ بهمن ماه در حاشیه بهره برداری از ۴۱ پروژه آبرسانی به روستاهای فومن، با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را انفجار نور دانست و اظهار کرد: خداوند نور است و لذا مادامی که با خدا هستیم، این انقلاب و نظام از بلاها در امان است.

وی فاصله گرفتن از خداوند را دور شدن از توفیق الهی دانست و افزود: انقلاب ما الهی است و هر کجا خدا را کنار گذاشتیم متاسفانه آسیب دیدیم و هر کجا با خدا بودیم، پیروز شدیم.

معاون رئیس جمهور ولایت فقیه را نعمت الهی دانست و اضافه کرد: امروز شهدایی که خون های پاکشان در راه انقلاب ریخته شده، شاهد اعمال ما هستند.

سلاجقه با بیان اینکه ملت ایران علیرغم همه هجمه ها و نقشه ها و فضاسازی های دشمن دولت مردمی و انقلابی را انتخاب کردند، گفت: امروز آیت الله رئیسی گوش به فرمان و پشت سر مقام معظم رهبری در جایگاه مدیریت کشور قرار گرفته است و دولت ایشان هیچ اندیشه ای جز خدمت به مردم ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال، عنوان کرد: مردمی که جوانان برومندشان را برای این انقلاب داده اند اکنون انتظار دارند که به اهداف و آرمان ها جامه عمل بپوشانیم و لذا تمرکز دولت در همین مسیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به شناخت دشمن از ملت و انقلاب و نظام اسلامی، تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دولتمردان نقشه راه را ترسیم فرمودند. از جمله خصوصیات دولت سیزدهم در کلام رهبر انقلاب مسئولیت پذیری و گره نزدن مشکلات کشور به خارج و عدم مدیریت شرطی است.

وی با بیان اینکه در مقابل اراده الهی و وحدت ملی هیچ ابرقدرتی مفهوم ندارد، خاطرنشان کرد: عده ای می خواهند ملت ها و کشورها را در سیطره استکباری خودشان قرار دهند، اما خون شهدای پرورش یافته در دامان این ملت، قدرتمندتر از هر ابرقدرتی است.

سلاجقه انقلاب اسلامی را مهارنشدنی دانست و بیان کرد: انقلاب با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده و دشمن خوب می داند که دیگر نمی تواند در مقابل این نظام بایستد و لذا با آخرین ظرفیت ها و فناوری های خودش به میدان آمد و می خواست نظام را از داخل از بین ببرد.

معاون رئیس جمهور، ملت را سرمایه و همه دار و ندار دولت دانست و بیان کرد: در دهه فجر امسال علیرغم همه مشکلات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی و سررسید ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی اوراق و کسری اعتباری، بیشترین بهره برداری از پروژه های به اتمام رسیده را داشتیم.

وی دولت سیزدهم را تبلور اندیشه های ناب انقلاب دانست که خدمت به مردم را افتخار می داند و گفت: دشمن در چند ماه گذشته دولت را دستخوش شدیدترین حملات کرد، اما پایمردی ملت همه توطئه ها را خنثی کرد.

سلاجقه، با اشاره به پرتاب شش ماهواره به فضا در عمر یک ساله دولت، تصریح کرد: در حوزه محیط زیست نیز اقدامات خوبی در حال شکل گیری است و معضلات زیست محیطی در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

وی تالاب انزلی را یک بحث ملی دانست و یادآور شد: قرارگاه احیای تالاب انزلی تشکیل شده و در سطح ملی مدیریت جامع حوضه آبخیز تالاب انزلی را دنبال می کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم رفع معضل پسماند سراوان، اضافه کرد: تمام توان خود را برای رفع معضل سراوان گذاشتیم و حرف اول را در سطح ملی می زند، زیرا اگر سراوان حل شود، معضل پسماند در کشور نیز حل خواهد شد. همچنین دولت توجه ویژه ای به رفع آلودگی زرجوب و گوهررود دارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست مرز نمی شناسد و شهر و روستا ندارد، گفت: براساس اصل پنجاهم قانون اساسی باید محیط زیست و منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم و لذا یکی از روش ها ایجاد مناطق حفاظت شده و ذخیره گاه های گیاهی و جانوری است.

معاون رئیس جمهور ۹.۶ مساحت گیلان را جزو مناطق حفاظت شده دانست و بیان کرد: نباید مردم را در مقابل محیط زیست قرار دهیم و در مناطق حفاظت شده باید معیشت جایگزین را برای جوامع محلی ایجاد کنیم تا هم محیط زیست صدمه نبیند و هم اشتغال پایدار ایجاد شود.

به گزارش صفیر گیلان  با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پست ۶۳.۲۰ کیلووات ضیابر و کلینیک ویژه پزشکی صومعه‌سرا و شرکت ساوین چوب البرز در شهرک کیشستان ،بانک خون،و سه سالن ورزشی چندمنظوره در کلسر صومعه‌سرا بهره برداری شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری