اختصاصی صفیر گیلان؛فرماندار فومن با اشاره به اینکه مراسم ۹ دی همزمان روز شنبه همراه با نماز جماعت  در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار می شود گفت:این مراسم با سخنرانی سردار جلایی و حضور مسئولان برگزار می شود. وی استفاده از سخنران این بزرگداشت را بیشتر به منظور روشنگری در این مقوله خواند و گفت: […]

اختصاصی صفیر گیلان؛فرماندار فومن با اشاره به اینکه مراسم ۹ دی همزمان روز شنبه همراه با نماز جماعت  در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار می شود گفت:این مراسم با سخنرانی سردار جلایی و حضور مسئولان برگزار می شود.

وی استفاده از سخنران این بزرگداشت را بیشتر به منظور روشنگری در این مقوله خواند و گفت: برگزاری نماز به جماعت نیز یعنی تعامل بیشتر مسئولان و مردم  و نشانه وحدت است.

وی یادآورشد: هر مسئولی که در کشور مقام و رتبه دارد و سر سفره نظام است، اگر معتقد به بی گناهی سران فتنه باشد یا فاقد بصیرت بوده یا همراه و شریک فتنه گران است.

اسماعیل پور با بیان اینکه ما سر سپرده نظام هستیم و از نظام حقوق می گیریم گفت: متاسفانه از شهرداری شهر در مناسبتها چیزی ندیدیم  چیزی ندیدم و اقایان شهرداران یک پرده سه متری برای مناسبتها چه ۹دی و یا سوم خرداد و سیزده آبان پرده نوشته داشته باشند.

فرماندار فومن از فراموش شدن روزها در این شهر گله مند شد و گفت: علاوه بر فضا سازی بازخوانی حوادث در همه ی نهادها و سازمانها اجتماعی باید برگزار  و از حوادث درس بگیریم.

وی اظهار کرد؛ بازخوانی فتنه ۸۸ انچیزی نبود که ما خواندیم بلکه عمیق تر از این چیزهاست و باید حماسه ۹ دی با محتوا و تحلیل های روشنگرانه بازخوانی شود .

اسماعیل پور تاکید کرد؛فتنه همیشه  بین حاکم و محکوم بوده و هست و این تنش همیشگی ولی به شکل مختلف بروز و ظهور می کند.

وی افزود:  فتنه فقط برای همان سال نبوده و تمام نشده بلکه انروز با یک لباس و امروز با لباس دیگر فتنه گران ظاهر می شوند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه  فتنه ها را بشناسیم و تحلیل کنیم افزود:فضای مجازی در این مسیر کمک کنندتا این فتنه گران  و فضاسازی رسانه ای شود.

وی خواستار حضور بخشداران و شوراها هم در این مراسمشد و گفت:دانشگاهها نیز حضور پر رنگ داشته و اثرات وجودی دانشگاها را با  بحث و گفتمان آزاد برای ۹ دی ببینیم.

فرماندار فومن گفت: ۹ دی به خوبی بازخوانی نشده و دانشگاها و اموزش و پرورش از سفیران آگهی (مادران جامعه) بیشتر استفاده کنند.

اسماعیل پور خواستار تغییر نگاهها نسبت به چنین برنامه هایی شد و گفت: امروز عده ای ۹ دی را به خوبی نمی توانند معنا کنند .

ایشان تاکید کرد؛برگزاری برنامه ها از طرف دانشگاه و آموزش و پرورش برای من مهم و فضای مجازی و ظاهر و نمای شهر برای من در این روز مهمتر خواهد بود.

فرماندار فومن؛ضمن تبریک به مهندس عامر بخاطر حضور در شهرستان ماسال و در پست فرماندار و جناب قدیمی در پست بخشداری لوندویل استارا گفت: در این شهر جوانان فرهیخته و روشنفکر و کار بلد فراوان است ولی ما نتوانستیم از آنها به خوبی استفاده کنیم./زلیخا صفری