دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان حمایت از خبرنگاران مطالبه گر را وظیفه ستاد خواند و گفت:این نوید را به شما می دهیم که بزرگترین حمایت را از خبرنگارانی که عاملان امر به معرو و نهی از منکر هستند داشته باشیم.

اختصاصی؛صفیر گیلان/نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان همزمان با دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سجاد سرافراز با بیان اینکه شما به نمایندگی از قشر فرهیخته و زحمتکش عرصه خبرنگاری هستید گفت؛شما اصحاب رسانه مطالب گران اصلی مردم و صدای گویای مردم هستید.

وی افزود:خبرنگاران جمعیت فرهیخته اند که به دنبال رساندن واقعیت به مردم و هستند و دل به خطر ها می زنند و حتی جان خود را برای این کار می گزارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان رویکرد خبرنگاران را نشات گرفته از عاشورا خواند و گفت:در عاشورا راویان حدیث و تاریخ نگاران عصر عاشورا و تاریخ را ثبت و ضبط می کنند.

وی ضمن تبریک به  رسانه های متعهد و معتقد  که اخبار را به مردم می رسانند  گفت؛در دهه احیاء  امر به معروف و نهی از منکر ما ویژه برنامه هایی چون افتتاح دفاتر شهرستانی، دیدار با امامان جماعت مساجد به‌عنوان مبلغان دینی، دیدار با خانواده شهدای اگر به معروف، فضاسازی محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مستندسازی و فیلم‌برداری و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه ازجمله مهم‌ترین اقدامات ستاد امربه‌معروف است.

دبیر ستاد  امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افتتاح دفاتر شهرستانی این ستاد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برخی از این دفاتر افتتاح و در آینده‌ای نزدیک مابقی شهرستان‌ها هم دارای دفتر شده و می‌توانند موارد موجود در شهرستان خود را پیگیری کنند.

سرافراز، نقش مردم در اجرایی شدن برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را بسیار مؤثر دانست و افزود: بر اساس قانون امربه‌معروف در سه حوزه مردم به مردم، مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم تعریف‌شده لذا ستاد امربه‌معروف باید به این مسائل ورود کرده و به‌درستی آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه گشت ارشاد مسؤولان باید توسط مردم اجرایی شود، گفت: تا در جامعه‌ای مردم دنبال مطالبه درست از مسؤولان نباشند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود به این‌ منظور ۵۰ گروه مطالبه‌گر تشکیل شده و به آنان آموزش‌های لازم داده می‌شود زیرا در این صورت مسؤولان خود را پاسخگو مردم‌ می‌دانند.

سرافراز، با اشاره به مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان در راه مبارزه با فساد بیان کرد: زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون بوده و اگر مسؤولی مثل اتفاقات رشت الکتریک و واگذاری برخی اراضی در منطقه آزاد انزلی از چارچوب قانون خارج شود ستاد امربه‌معروف ورود می‌کند.

وی حمایت از خبرنگاران مطالبه گر را وظیفه ستاد خواند و گفت:این نوید را به شما می دهیم که بزرگترین حمایت را از خبرنگارانی که عاملان امر به معرو و نهی از منکر بدون توهین و تهمت باشند داشته باشیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان از خبرنگاران خواست  مطالبه‌گر از ادارات را ریل گذاری کرده تا هیچ مدیری جرات نکند که از زیر قانون فرار کرده و خیانت کنند.

وی افزود:هر چه پویش عمیق تر شود و مردم با ستاد مطالبه گری و گشت ارشاد همراه شوند مبارزه با فساد موفق تر خواهد بود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری