اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شفت در سومین جشنواره گلاب گیلده  که عصر روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در این روستا برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره علاوه بر انتقال سنتها به نسل جدید در تولید و برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می‌تواند فرصتی برای اشتغال جوانان مستعد این منطقه باشد. محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛فرماندار شفت در سومین جشنواره گلاب گیلده  که عصر روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در این روستا برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره علاوه بر انتقال سنتها به نسل جدید در تولید و برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می‌تواند فرصتی برای اشتغال جوانان مستعد این منطقه باشد.

محمد رضا محسنی با اشاره به اینکه بهره گیری از اداب و رسوم و ایجاد فضای نشاط و شادابی  برای مردم از اهداف جشنواره است گفت:شهرستان شفت ظرفیت‌های بسیاری خوبی در کشاورزی و صنایع‌دستی دارد و جشنواره‌ها می‌توانند بسترهای رونق اقتصادی را فراهم کنند.

IMG_7998

وی با بیان این‌که در سال گذشته «گیلده» به‌عنوان روستای پایلوت برای اجرای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان شفت معرفی شد، افزود: تولید و برندسازی گلاب و پرورش گل محمدی می‌تواند فرصتی برای اشتغال جوانان مستعد این منطقه باشد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه گلاب‌گیری در کنار تولید برنج ، نوغانداری،پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و گوشت قرمز و گوشت سفید  می‌تواند فرصتی ویژه برای معرفی شهرستان شفت را فراهم کند، گفت: شهرستان ما برای پیشرفت و توسعه نیازمند همدلی و هم‌افزایی همه ی احاد مردم و مسئولان است.

IMG_8625

فرماندار شفت این شهرستان را در بخش کشاورزی بی بدیل خواند و گفت:شهرستان در فصول سال پذیرای میهمانان و مسافران زیادی است و چنین جشنواره ای در سال حمایت از کالا و تولیدات ایرانی میتواند به مردم منطقه در عرضه تولیدات و رونق کسب و کار کمک کند.

وی شهرستان شفت را در زمینه تولید گل محمدی و گلاب گیری مستعد خواند و گفت: بعد از قمصر کاشان این شهرستان و روستا توانتسته سومین جشنواره را در بخش گلاب گیری داشته باشد..

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت خواستار شد تا با احیاء سنت گلاب گیری و ترغیب کشاورزان گلاب گیلده را به عنوان یک برند برای استان گیلان معرفی کنیم  تا در ایجاد اشتغال از این فضا بهره مند شویم.

IMG_8663

فرماندار شفت با بیان اینکه ما در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و عشایری اعتبار اختصاص دادیم گفت:کشاورزان عزیز تلاش کنند تا با توجه به زیر ساختها از این فضا بهره مند شوند.

محسنی ظرفیت شهرستان شفت را در بخش گردشگری نیز بسیار  عالی خواند و گفت: با تاکیدات استاندار گیلان در حوزه بوم گردی می توان شهرستان را در این بخش  با ۳۶۰ واحد بوم گردی در اولویت قرار داد.

فرماندار شفت در پایان از برگزار کنندگان این جشنواره به ویژه از تولید کنندگان گل محمدی و گلاب در روستای گیلده،جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی و صنایع دستی و بخشدار مرکزی و نیروهای نطامی و انتظامی  تقدیر نمود. /زلیخا صفری