به گزارش صفیر گیلان؛ورزش ۱۱ – حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، که سابقۀ زیادی در مصاحبه‌های جنجالی علیه آبی‌پوشان دارد، بار دیگر به انتقاد از وضعیت این تیم پرداخت. حسن روشن  درباره عملکرد استقلال تهران در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر گفت: من امسال اصلاً بازی‌های استقلال را نگاه نکردم و تنها اخبار تیم را می‌شنوم. […]

به گزارش صفیر گیلان؛ورزش ۱۱ – حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران، که سابقۀ زیادی در مصاحبه‌های جنجالی علیه آبی‌پوشان دارد، بار دیگر به انتقاد از وضعیت این تیم پرداخت.

حسن روشن  درباره عملکرد استقلال تهران در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر گفت: من امسال اصلاً بازی‌های استقلال را نگاه نکردم و تنها اخبار تیم را می‌شنوم. متاسفانه باید بگویم که هنوز مدیریت در استقلال ثبات پیدا نکرده است و تغییری در تیم ندیدم که به آینده امیدوار باشیم. این مدیریت هم مانند مدیران قبلی مردم را در جریان کار خود قرار نمی‌دهند.

وی درباره فسخ قرارداد الحاجی گرو و نیومایر با استقلال پس از گذشت تنها یک نیم‌فصل از حضور این دو بازیکن گفت: معامله‌ای صورت گرفت و یک سری روی این معامله پول خوردند. قراردادها هم در استقلال طوری بسته می‌شود که راحت می‌شود آنرا فسخ کرد. البته این قراردادها کار مدیریت قدیم بود اما نباید فراموش کرد که درباره هر ۴ خارجی دو سال گذشته استقلال شفر حضور داشته و شاید تقصیر خود شفر بوده که این دو نفر به ایران آمدند اما نتوانستند به استقلال کمک کنند.

 

عضو سابق کمیته فنی استقلال درباره نقش کمیته فنی در این نقل و انتقالات گفت: کمیته فنی باید وظیفه‌اش را بداند، وظیفه کمیته فنی این نیست که فقط تماشاگر باشد. اگر قرار است بازیکنی بیاید اما از فیلتر کمیته فنی رد نشود که همان کشکی می‌شود که علی پروین درباره کمیته فنی گفت؛ بازیکن تأییدیه کمیته فنی را نگیرد باید همه اعضا کمیته کناره‌گیری کنند. کمیته‌هایی که قرار است برای باشگاهی مثل استقلال تشکیل شود باید منطقی باشد، اینکه پسرخاله حسن روشن و فامیل فلان آدم وارد باشگاه شوند درست نیست، البته کمیته فنی جدید که آمده بچه‌های جوان استقلال هستند و باید به آنها وقت داد تا کار کنند.

روشن در ادامه درباره اعتراض استقلالی‌ها به وضعیت داوری گفت: باید بدانیم که داور هم انسان است و اشتباه می‌کند. اینکه می‌گویند ما فنی خوب بودیم اما داورها نگذاشتند بالای جدول باشیم حرف منطقی نیست، تیم سه تا بازی را می‌برد که نمی‌توان گفت از نظر فنی خوب بوده است.

وی درباره ادعاها از سوی برخی بازیکنان و اعضا کادر فنی تیم‌های سپاهان و استقلال درباره تمایل فدراسیون به قهرمانی یک تیم در این فصل لیگ برتر گفت: از قدیم گفته‌اند در دعوا کسی که زورش به طرف مقابل نرسد فحش می‌دهد. با یک گل که بهار نمی‌شود، تیم باید ثبات پیدا کند. پرسپولیس طی سه سال گذشته به ثبات لازم رسیده است و به همین علت است که با محرومیت هم در کورس است اما در استقلال طی سال‌های گذشته این ثبات را ندیدم. با این بهانه‌تراشی‌ها که داوری خوب بود ما وضعیتمان در جدول بهتر بود، به هوادار دروغ می‌گویند. اینکه بخواهیم بر ناتوانی خودمان با دروغ سرپوش بگذاریم موفق نخواهیم شد.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: شما ببینید امید نورافکن از آکادمی به تیم اصلی می‌رسد اما با او طوری قرارداد می‌بندند که به راحتی آنرا فسخ می‌کند و به تیم دیگری می‌رود. اما در مقابل آن بازیکن ۳۷ ساله را در تیم نگه می‌دارند؛ در استقلال با بازیکن جوان یک‌ساله می‌بندند اما با بازیکنی که مشخص نیست سال آینده با توجه به سن بالایی که دارد در چه سطحی باشد قرارداد سه‌ساله می‌بندند.

روشن در انتقاد به سیستم مدیریت در استقلال گفت: مدیریت قبلی استقلال که فاجعه بود. قبل از اینکه کسی بفهمد فتحی قرار است مدیر شود همراه با چند پیشکسوت با او جلسه داشتیم و گفت من را کمک کنید، ما هم گفتیم اول به علت اینکه می‌خواهیم تیم مدیریت برود از شما حمایت می‌کنیم و دوم به علت اینکه شما سابقه مدیریت داشتید از شما حمایت خواهیم کرد اما هیچ کدام توقع پست و مقام هم نداریم که بگویند به خاطر موقعیت از فتحی حمایت کرد. همان موقع هم به او گفتم که مدیریت در استقلال با بقیه حوزه‌ها تفاوت دارد اما حقیقت این است که هنوز چیز خاصی از فتحی ندیدیم که هوادار را راضی کرده باشد و با این سیستم نمی‌توان به آینده امیدوار بود.

وی در پایان درباره احتمال حضور فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در کادر فنی استقلال گفت: اگر می‌توانند به تیم کمک کنند انشالله بیایند و کار کنند؛ اما با این مدیریتی که استقلال دارد مجیدی و جباری هم بیایند چیزی که دارند را از دست خواهند داد.