به گزارش صفیر گیلان؛چوپان چسلی به دلیل عدم آشنایی با رفتار این گونه حیوان نادر به آن نزدیک شده و از ناحیه بازوی چپ و کتف آسیب می‌بیند. به گزارش صفیر گیلان؛ حمید سلطانخواه رئیس حفاظت محیط زیست ماسال اظهار داشت: در اوایل وقت ۲۷ دی ماه یکی از چوپانان ساکن ارتفاعات منطقه چسلی به […]

به گزارش صفیر گیلان؛چوپان چسلی به دلیل عدم آشنایی با رفتار این گونه حیوان نادر به آن نزدیک شده و از ناحیه بازوی چپ و کتف آسیب می‌بیند.

به گزارش صفیر گیلان؛ حمید سلطانخواه رئیس حفاظت محیط زیست ماسال اظهار داشت: در اوایل وقت ۲۷ دی ماه یکی از چوپانان ساکن ارتفاعات منطقه چسلی به طور ناآگاهانه به قلمرو زیستگاه طبیعی حیات وحش وارد شده و مورد جراحت از سوی پلنگ قرار می‌گیرد.

رئیس محیط زیست ماسال با بیان اینکه پلنگ از حیوانات کمیاب و در خطر انقراض است گفت: چوپان مذکور به دلیل عدم آشنایی با رفتار این گونه حیوان نادر به آن نزدیک شده و از ناحیه بازوی چپ و کتف آسیب می‌بیند.

سلطانخواه خاطرنشان کرد: این مورد توسط کارشناسان محیط زیست گیلان و ماموران اداره شهرستان مورد بازدید قرار گرفت و آثار و علایم بالینی پلنگ رؤیت شد و اسناد و مدارک تائید موضوع به استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امنیت زیستی پلنگ توسط ماموران محیط زیست برقرار و پلنگ تحت حفاظت سازمان محیط زیست است افزود: سازمان تفاهمنامه دارد تا بعد از تایید، هیئت‌کارشناسی اقدام به پرداخت ضرر و زیان ناشی از حمله پلنگ کند.

وی با اشاره به اینکه پلنگ از گونه‌هایی است که بدون اذیت و تحریک انسان  آسیبی به انسان نمی‌رساند و حتی در صورت مواجهه با کمبود غذا نیز  به جانداری جهت غذا حمله نمی‌کند افزود: از چوپانان و مردم می‌خواهم در صورت مواجه شدن با این گونه حیوانات در زیستگاه‌های طبیعی از آسیب رساندن به حیات وحش خودداری کنند.