رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی ولایت رشت:

حوادث سوختگی علاوه بر تحمیل بار مالی بر خانواده و نظام سلامت بار روانی و اجتماعی زیادی به همراه دارد

  پرینت
حوادث سوختگی علاوه بر تحمیل بار مالی بر خانواده و نظام سلامت بار روانی و اجتماعی زیادی به همراه دارد
شناسه خبر : 52917 | تاریخ انتشار : 02 دی 1400 - 13:06 | 265 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان؛مدیر گروه جراحی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در ایران ۸ بیمارستان سوختگی و ۴۰ مرکز تخصصی وجود دارد، تاکید کرد: حوادث سوختگی از جمله حوادثی است که علاوه بر تحمیل بار مالی بر خانواده و نظام سلامت کشور، بار روانی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد.

به گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان؛دکتر محمدرضا مبین رییس مرکز آموزشی و درمانی ولایت رشت به مناسبت اول دی ماه روز پیشگیری از سوختگی در گفت وگو با خبرنگاران ،از سوختگی به عنوان  پنجمین عامل مرگ و میر و از کارافتادگی در ایران خواند وافزود:ما از جمله کشورهایی هستیم که در زمینه سوختگی تعداد بیماران بسیار بالایی داریم و میزان شیوع سوختگی در ایران از میانگین جهانی بالاتر است.

رئیس بیمارستان ولایت به نقش پیشگیری، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در زمینه حوادث سوختگی اشاره کرد و یادآور شد: رعایت نکات ایمنی، کاربرد صحیح منابع سوختی از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

رئیس قطب جامع سوختگی کشور افزود؛ به طور متوسط سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار درجات مختلف سوختگی شده که از این تعداد به صورت میانگین در حدود ۲۷ هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه سالانه به صورت متوسط ۱۵ هزار نفر در استان گیلان به بیمارستان سوانح و سوختگی رشت مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین خدمات بیمارستان در زمینه درمان سوختگی شامل سالمندان و کودکان می شود.

دکتر مبین همچنین در خصوص آمار سوانح و سوختگی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۲ زن، ۴۷۵ نفر مرد و ۶۳ دختر و ۱۳۴ پسر زیر ۱۵ سال دچار آسیب های شدید سوختگی شدند که از این تعداد ۳۹ نفر بر اثر سوختگی فوت کردند.

مدیر گروه جراحی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در ایران ۸ بیمارستان سوختگی و ۴۰ مرکز تخصصی وجود دارد، تاکید کرد: حوادث سوختگی از جمله حوادثی است که علاوه بر تحمیل بار مالی بر خانواده و نظام سلامت کشور، بار روانی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد. در این زمینه، استراتژی های نوین درمان در دستور کار مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه قرار دارد تا خدمت رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان و آسیب دیدگان انجام شود.

دکتر مبین با ابراز قدردانی ازحمایت های خیرین سلامت خواستار تداوم همراهی خیرین سلامت در مجمع خیرین سلامت سوختگی مرکز آموزشی درمانی ولایت شد.

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
برگزاری نشست آموزشی ویژه کارکنان خانم بهزیستی گیلان با موضوع «زن تراز ایران» و” محوریت نقش زنان در بحران جمعیت “
وجود ۵ هزار و ۸۰۰ خانوار چایکار فعال در شهرستان/ افرایش بها برگ سبز چای
رایگان کردن ۷۳ مکان ورزشی گیلان برای ورزش عموم مردم
آرش مال؛ مجتمع عظیم تجاری، فرهنگی در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی با زیر بنای ۲۴ هزار متر مربع
تدوین برنامه راهبردی عملیاتی رشت بر پایه توسعه گردشگری پایدار/ حضور شوراها در کمیسیون های استانی با داشتن حق رای/ بازیابی هویت و ارزش های تاریخی و معاصر شهرسازی
قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.