به گزارش صفیر گیلان؛ با صدورحکم قضایی خلع ید و تخریب رستوران نیلوفر آبی بندر انزلی، مسئولان قضایی استان صبح امروز جهت اجرای این حکم در محل رستوران حاضر شدند.

به گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان؛  با صدورحکم قضایی خلع ید و تخریب رستوران نیلوفر آبی بندر انزلی، مسئولان قضایی استان صبح امروز جهت اجرای این حکم در محل رستوران حاضر شدند.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با تشکر از دستگاه های اجرایی و نیروهای امنیتی که جهت اجرای حکم دادستانی حضور یافتند تصریح کرد: مجموعه نیلوفر آبی به مساحت ۲۹۵۰ متر متشکل از رستوران و چندین ویلا بر خلاف قانون احداث شده و محکوم به قلع و قمع است.

وی با بیان اینکه صاحب پروژه متعهد شده است ظرف ۴ روز نسبت به تخریب آن اقدام نماید اظهار داشت: حسب دستور رئیس کل دادگستری استان  و بنا به درخواست مالک، با در نظر گرفتن رافت اسلامی و قانونی، فرد مذکور می تواند شخصا بنای رستوران را تخریب نماید تا هم خسارات کمتری به وی وارد شده و هم مصالح ساختمانی در بستر تالاب انباشته نشود.

آقایی ارزش این پروژه را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان نمود و افزود: این عرصه در بستر تالاب است و اگر طی ۴ روز عملیات تخریب اجرایی نگردد دستگاه قضایی بر اساس قانون حکم قلع و قمع را اجرا خواهد کرد.

وی در پایان تالاب انزلی را میراثی طبیعی و جهانی دانست و خاطر نشان کرد: صیانت از این تالاب وظیفه تمامی مردم و مسئولان می باشد وکسانی که قصد دست درازی به آن را داشته و قانون را زیر پا بگذارند دچار خسران و زیان شده و دستگاه قضایی با شدت و حدّت با آنان برخورد خواهد کرد.