مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت پیگیری تربیت اسلامی در جامعه، گفت: مهم‌ترین بستر برای تربیت اسلامی در جامعه، خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ ، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی، اظهار کرد: در نظام تربیت اسلامی مبنای اصلی حفظ و استحکام مهم‌ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شریعت اسلام به استحکام نهاد خانواده سفارش بسیار زیادی شده است، تصریح کرد: بستر مهم تربیت در حفظ نظام خانواده قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه اسلام اگر اجتماع بخواهد سالم بماند نهاد خانواده باید سالم و رو به رشد باشد، اضافه کرد: دشمنان دین و کشور ما برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و مردم ما نظام خانواده را نشانه گرفته است.

مهدوی با اشاره به اینکه پیگیری تربیت اسلامی در جامعه حائز اهمیت است، افزود: اگر فرد بخواهد در زندگی سیر رشد خود را به صورت کامل طی کند مهم‌ترین بستر آن خانواده است.

وی نقش پدر و مادر به عنوان ارکان اصلی خانواده را مهم دانست و ادامه داد: در کشورهای غربی تربیت فرزندان را به بیرون از خانواده واگذار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه زنان جامعه مهم‌ترین نقش آموزش تربیتی را ایفا می‌کنند و اصلی‌ترین مسئولیت یک زن، نقش مادری است، ادامه داد: آموزش نباید بر تربیت و پرورش مقدم باشد و فرزندان به جای تربیت در فضای مهارتی در فضای بسته‌بندی شده رشد پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان خود داوطلبانه مسئولیت می‌پذیرفتند، اظهار کرد: ساحت تربیت و پرورش نباید یک‌بعدی باشد و ساحت هر فرد دارای سه بعد کلی اندیشه، خلقیات و عمل و رفتار است.

مهدوی تاکید کرد: تربیت یک‌بعدی فرد را عمل‌گرا بار می‌آورد بدون اینکه ایثار، اخلاص در عمل و امر به معروف و نهی از منکر در آن وجود داشته باشد.