صفیر گیلان؛مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه گیلان اعلام کرد: آن دسته از خبرنگارانی که موفق به دریافت واکسن نشده اند فردا می توانند واکسن بزنند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛ابراهیم بهمنی جلالی بعد از ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق هماهنگی های انجام شده واکسیناسیون دوز اول خبرنگاران جامانده از تزریق واکسن کرونا فردا ساعت ۱۶ در مهدیه رشت انجام می شود.

وی با بیان اینکه واکسن در نظر گرفته شده از نوع سینوفارم است خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

دوز نخست واکسن کرونا برای خبرنگاران گیلان ۱۳ و ۱۴ مرداد و دوز دوم یازدهم شهریور ماه انجام شد که در مدت اعلام شده بیش از ۵۰۰ نفر از جامعه رسانه‌ای استان واکسینه شدند.

بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و بندرانزلی قرمز “پرخطر کرونایی ” هستند. تنها شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود .بر اساس آخرین آمار یکهزار و ۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند.