صفیر گیلان/زلیخا صفری؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان فومن  ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و تبریک روز خبرنگار گفت: از برگزار کنندگان مراسم تجلیل از خبرنگاران گلایه دارم زیرا در ساعات شروع برنامه به من زنگ زدندو من در جریان نبودم. امام جمعه فومن ترویج و […]

 

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛حجت الاسلام محمد حسن صفوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان فومن  ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و تبریک روز خبرنگار گفت: از برگزار کنندگان مراسم تجلیل از خبرنگاران گلایه دارم زیرا در ساعات شروع برنامه به من زنگ زدندو من در جریان نبودم.

امام جمعه فومن ترویج و تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی را همیشه پر رنگ خواند و گفت: علمای دینی در تمام زمانها و قرنها پیش همیشه مروج دینداری بودند و زکریای رازی و دیگر دانشمندان ریشه از این فرهنگ دارند.

وی سرخوردگی از دین را در اروپا به در دوران قبل از رنسانس ربط داد و گفت:بعد از رنسانس تفکیک عقاید  و تبلیغات سو یی به دین  باعث سرخوردگی فرزندان زیاد  اروپا از دین شد  و امروز جوانان اروپایی از دین رانده و آن را زهر می دانند.

امام جمعه فومن در خصوص فضایل امام جواد (ع) و اینکه ایشان از سن ۸ سالگی لیاقت حجت شدن داشتند گفت و از خبرنگاران خواست تا در اربعین حسینی دست علما  را بگیرند.

حجت الاسلام صفوی با ابراز گلایه مندی از مسئولان  صنعت ، معدن و تجارت شهرستان  و آشفتگی در حوزه اصناف گفت: بعد از ماهها هنوز اتاق اصناف شهرستان فومن رئیس ندارد و این حاصل دخالت و اعمال قدرت مسئولان شهرستان است که نمی گذارند اتاق اصناف شهرستان رییس داشته باشد و در نتیجه وظایف واحدهای بازرسی و نظارت اتاق اصناف در هاله ای از خاموشی است.

ایشان با اشاره به مشکلات حوزه اصناف و بازاریان در شهرستان گفت:امروز برخی شهروندان برای دریافت مجوز و … در اداره صنعت و معدن و اصناف برای یک امضا  ساعتها سرگردانند.

امام جمعه شهرستان فومن  با اشاره به اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار و صحت خبر باید قوی باشند گفت:در شهر کوچکی مثل ماسال برای انتخاب امام جمعه ۱۴نفر کاندید می شوند چه اشکالی دارد که  در شهر فومن ۱۶ نفر کاندید نمایندگی مجلس می شوند.

وی حضور افراد کاندید نمایندگی را ارزش و سرمایه شهرستان خواند و گفت:شخصیت کشی بدتر از شخص کشی است ورسانه و فضای مجازی شهرستان به این موضوع توجه کنند .

image_2018_8_13-4_5_31_831_vrC

وی این حضور را نشانه لیاقت خواند و گفت: من از رسانه ها و نمایندگان قبلی و فعلی می خواهم تقوا را رعایت و تقوای قلم داشته و همدیگر را تخریب نکنند.

امام جمعه شهرستان فومن در جمع خبرنگاران عضو کانون بسیج رسانه شهرستان فومن گفت:مسائل و مشکلات اقتصادی کشوری  و سیاست کلی اقتصادی ا ست و همه باید در ایجاد ارامش کمک کنیم.

وی افزود: مشکلاتی که در بنزین  و اطلاع رسانی نادرست در فضای مجازی در استان ما به وجود امد قابل نقد بود زیرا اگر در کشور اروپایی با کمبود بنزین مواجه شوند مردم ماشینهای خود را کنار خیابان پارک می کنند و پیاده به خانه می روند ولی متاسفانه ذر کشور ما بنزین را در منزل با تمام خطرات ذخیره و انبار می کنند.

حجت الاسلام صفوی از حل مسائل اقتصادی کشور توسط سه وزیر انتخاب شده از طرف رئیس جمهور خبر داد و گفت: ما از مسئولان کشور می خواهیم تا انهایی که خوردند را مجازات و برخورد جدی داشته باشد.

وی در پایان از خبرنگاران خواست تا با تقوای قلم  برای  رضای خدا بنویسند و فقط بدی ها و کمبودها را نگویند.