مهدی زاده با تصریح بر اینکه کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها نصب می‌شود، اضافه کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کند.

اختصاصی/صفیر گیلان،محمد تقی مهدی زاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تاکید بر اینکه  اطلاع رسانی با قلم و بیان خبرنگاران تبیین پیدا می کند،گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه در طول این سال‌ها در راستای مدیریت مصرف برق تلاش‌های وافری داشتند که منجر به مصرف بهینه شد.

وی رسانه ها را پل ارتباطی بین مردم و مسوولانخواند و گفت: خبرنگاران تبیین گران واقعی جهاد تبیین هستند، که وظیفه فرهنگ سازی مدیریت مصرف بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان خبرنگاران را سفیران فرهنگ ساز مدیریت مصرف برق خواند و خاطرنشان کرد:اطلاع رسانی رسانه ها ، هوشمندی مردم استان و تلاش همکاران در شرکت توزیع موجبات موفقیت توزیع برق گیلان را در گذر از پیک رقم زده است.

مهدی زاده، موفقیت مدیریت مصرف برق در سال گذشته را حاصل همراهی و مشارکت مردم، تلاش نیروهای درون سازمانی ، نگاه تعاملی بین دستگاهی، توجه مردم به هشدارها و توصیه‌ها و همچنین فرهنگ سازی رسانه‌ای در سال گذشته خواند و گفت: همگرایی در سطوح مختلف جامعه می تواند گذر از پیک تابستان را تسریع بخشد و منجر به کاهش خاموشی‌ها شد.

دیرعامل توزیع برق گیلان از پرداخت ۵۴ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در استان خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار گیلانی خوش مصرف مشمول دریافت پاداش شدند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت:در حوزه صنایع و واحدهای تولیدی نیز ، بخش صنایع جهت رعایت مدیریت مصرف ۱۹ میلیارد تومان پاداش گرفتند.

مهدی زاده با بیان اینکه افزایش دما طی سال جاری و افزایش تعداد مشترکین برق نسبت به سال گذشته نیازمند مدیریت صحیح مصرف برق است ، خاطرنشان کرد: امسال گرمای هوا بیشتر شده و بیش از ۵۰ درصد رشد مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است از سوی دیگر با افزایش ۳۹ هزار مشترک به مشترکان توزیع برق ، گذر از پیک تابستان نیازمند مدیریت صحیح مصرف است.

وی گفت:شرکت توزیع برق گیلان طی سال گذشته در تمامی تعرفه ها طبق برنامه حرکت کرد و مردم پیک بار را با برنامه ریزی مشاهده نکردند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته بخش صنایع با برنامه ریزی فعالیت می کرد ، اذعان داشت:امسال نیز طی نشست با بخش صنایع ، صنایع بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی های شرکت توزیع برق گیلان فعالیت می کند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه در حوزه مصرف انرژی جز کشورهای بد مصرف هستیم ، خاطرنشان کرد:بمنظور نهادینه کردن مدیریت صحیح مصرف پاداش هایی برای مشترکان در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد:مشترکانی که کاهش مصرف داشته و زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف قرار گیرند می توانند از پاداش بهره مند شوند.

مهدی زاده با تصریح بر اینکه کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها نصب می‌شود، اضافه کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان یادآور شد:بالای ۹۵ درصد مردم استان زیر دو و نیم برابر الگوی مصرف هستند و هوشمندانه مصرف می کنند.

وی تصریح کرد:از ۱۶ خرداد ماه سال جاری مدیریت بار اعمال می شود و بسته های تشویقی نیز از اول خرداد تا پایان شهریور اعمال می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح مصرف برق توسط مردم امسال نیز گذر خوبی از پیک برق تابستان داغ داشته باشیم.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری