وی ضمن بیان این که رعایت مرّ قانون و عدم جانبداری از شاخصه های انتخابات سالم است، از اصحاب رسانه دعوت کرد به افزایش مشارکت عمومی در انتخابات پرداخته و میدان دار باشند و از طرح مطالب فاقد مستندات علیه افراد بپرهیزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛شورای اداری شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان  برگزار شد.

محسنی ضمن عرض تسلیت پیشاپیش به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم ع و تبریک به مناسبت فرارسیدن مبعث رسول اکرم ص، میلاد باسعادت امام حسین (ع)و روز پاسدار و همچنین میلاد حضرت ابوالفضل ع و روز جانباز، مجموعه رخدادهای سال جاری را مرور کرد و افزود: شیوع بیماری منحوس کرونا که جان بسیاری از مردم عزیز و شهروندان را گرفت، مهم ترین رخداد و دغدغه مسئولان در شهرستان بوده و در یک سال گذشته تلاش ها و از خودگذشتگی های زیادی توسط بخش بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و همچنین مردم، خیرین و نیروهای جهادی انجام شده است.

وی با بیان این که مسئولان باید با اهتمام لازم درخصوص بهبود عملکرد و ارائه خدمات شایسته به شهروندان تلاش کنند، و مسئولیت اداری را فرصتی برای خدمت به مردم بدانند  نه این که این جایگاه ها را به چشم غنیمت ببینند.

محسنی با اشاره به این که بسیاری از اقدامات و خدمات انجام شده توسط مسئولان شهرستان باید به نحو بهتری اطلاع رسانی می شد، بر لزوم انعکاس دقیق و صحیح خدمات و زحمات انجام شده برای مردم تاکید کرد و افزود: در حالی که دشمن در صدد ناکارامد نشان دادن نظام و نه دولت است، همگی باید خدمات دولت و نظام را به ویژه در هفته دولت و دهه مبارک فجر به درستی به اطلاع عموم برسانیم که در سال ۹۹ بالغ بر ۷۴ پروژه با اعتبار بیش از ۸۴ میلیارد تومان بوده است که منجر به ایجاد ۱۲۸ شغل دائم و ۳۰۹ شغل موقت در شهرستان شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش کشاورزی که از ظرفیت های مهم شهرستان فومن است و توسعه آن منجر به افزایش درآمد سرانه خانوارها و رفع بیکاری خواهد شد، باید ظرفیت ها را در اختیار جوانان تحصیلکرده جویای کار قرار داد. در این حوزه، در سه بخش سرمایه در گردش، تبصره ۱۸ و مکانیزاسیون، ۲۸ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام شد و ۲۳۲ شغل ایجاد شد.

محسنی در ادامه، به بخش عمران روستایی پرداخت که علی رغم کاهش اعتبارات تملک دارایی شهرستان، توسط ادارات راهداری و بنیاد مسکن و با پیگیری های نماینده محترم شهرستان، ۱۴ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راهسازی و احداث پل ۶،۵ میلیارد تومان انجام شده است.

به گفته فرماندار شهرستان، در بخش توسعه شبکه برق، علاوه بر اعتبارات ملی شبکه توزیع برق، مبلغ ۳،۲ میلیارد تومان اعتبار جذب شد و در ۱۸ روستا نصب ترانس و رفع ضعف برق داشتیم.

محسنی در بخش آموزش و پرورش به این نکته اشاره کرد که از محل اعتبارات ملی و با مشارکت بنیاد برکت، ساختمان مدرسه مجهز روستای رودپیش با اعتبار ۴،۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی همچنین از بهره گیری از ۲ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی هوانیروز ارتش برای درمانگاه ماکلوان خبر داد و افزود: اورژانس شهرستان نیز با حضور فرماندهان نیروی زمینی، هوانیروز و استاندار محترم افتتاح شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در رابطه با خدمات تسهیلاتی کمیته امداد، بخشی از اعتبارات باقی مانده از سال ۹۸ و همچنین کل اعتبارات ابلاغی سال ۹۹ با جلسات و پیگیری های مسر به صورت ۱۰۰ درصد جذب شد و بر این اساس کل مبلغ جذب شده ۱۴ میلیارد تومان بوده که برای ۴۰۶ نفر ایجاد اشتغال شده است. همچنین در بخش بهزیستی، ۲،۵ میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار، معتادان پاک شده و… پرداخت شده که جذب ۱۰۰ درصدی داشته و به ۸۰ نفر پرداخت شده است.

فرماندار فومن افزود: در شهرستان فومن در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان کرونا بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل پرداخت شده و شهرستان فومن رتبه دوم استان را کسب کرد و قادر به تثبیت ۱۱۶۷ شغل شد.

وی همچنین در بخش ورزش و جوانان، از پرداخت ۲۰۲ میلیون تسهیلات به واحدهای ورزشی خبر داد و افزود: ۴،۷ میلیارد تومان، برای چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی شهرستان اعتبار جذب شد. همچنین سالن باستانی فومن با اعتبار ۳،۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

محسنی تاکید کرد که واحدهای صنعتی رها شده و راکد باید به چرخه تولید بازگردند و با پیگیری های انجام شده چند شرکت راکد در شهرستان احیاء و به چرخه تولید بازگشته اند.

فرماندار شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمود: در حوزه کرونا در شهرستان، اقدامات و محدودیت ها در راستای حفظ سلامت و امنیت مردم شهرستان بوده و در مجموع تعداد ۵۲ جلسه کرونا با ۴۳۵ مصوبه اجراء شده، برگزار شده است.

وی ضمن تشکر از تلاش های جوانان و نیروهای جهادی، افزود: با دستور مقام معظم رهبری و با مدیریت سپاه و نظارت امام جمعه، طرح مواسات و همدلی در چند مرحله اجراء شد که جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفت.

در این راستا، مبلغ ۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان در سال جاری توسط سپاه، بخشداری های مرکزی و سردارجنگل، صمت، اتاق اصناف، بهزیستی و اوقاف جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی توزیع شد.

وی اجرای موفق طرح شهید سلیمانی را که به صورت ۱۰۰ درصد در کل شهرستان انجام شد طرح بسیار موثر در پایش و افزایش ضریب سلامت مردم شهرستان برشمرد و افزود به زعم وضعیت زرد در شهرستان، از هم میهنان و همچنین فومنی های مقیم خارج استان درخواست می گردد در صورت امکان، از سفر به شهرستان فومن خودداری نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در آخرین بخش از سخنان خود در رابطه با موضوع انتخابات، اظهار کرد: انتخابات نماد نظام مردمسالاری دینی و نماد نظام های مردمی است که امنیت و اقتدار ملی را تضمین می کند.

وی ضمن اشاره به این که باید برای حضور تمام ذائقه های سیاسی بستر را فراهم کنیم و رقابت را افزایش دهیم، به لزوم همکاری و معاضدت ادارات و دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات و خودداری از استفاده از دارایی های سازمانی له یا علیه کاندیداها پرداخت و اظهار کرد: هیچ یک از مدیران در ساعات اداری و غیر اداری مجاز به استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها نیستند.

وی ضمن بیان این که رعایت مرّ قانون و عدم جانبداری از شاخصه های انتخابات سالم است، از اصحاب رسانه دعوت کرد به افزایش مشارکت عمومی در انتخابات پرداخته و میدان دار باشند و از طرح مطالب فاقد مستندات علیه افراد بپرهیزند.
محسنی، توضیح داد: ثبت نام با بهره گیری از اپلیکیشن در تلفن های همراه و نصب این نرم افزار در رایانه انجام و در فرمانداری مراحل نهایی و تایید ثبت نام انجام می شود. همچنین ضرورت دارد داوطلبان انتخابات نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایند

.
فرماندار فومن در ادامه، از جوانان، نخبگان و افراد اهل فن و نظر به شرکت در انتخابات شورای شهر دعوت کرد و افزود: افزایش حضور رقابت کنندگان و رای دهندگان در اولویت است.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد: نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در شهرستان از ۱۵ اسفند آغاز شده است. آماده باش نوروزی دستگاه های امدادی و خدمات رسان و تعیین جانشین مدیران تا ۳ نفر و اعلام لیست کشیک به فرمانداری، در دستو کار قرار گیرد و دستگاه های امدادی و انتظامی برای چهارشنبه پایان سال نیز آماده باشند.

وی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره مناطق پرخطر و حادثه ساز در ایام تعطیلات توسط ادارات متولی برای مردم و مسافران را مورد توجه قرار داد و افزود: لایروبی مسیل ها، انهار و تخلیه رسوبات پل ها، آبنماها و سردهنه های حادثه ساز توسط امور آب فومنات پیگیری شود.