صفیر گیلان؛در صورت تصویب اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی ، محدودیت‌های مربوط به استفاده این قشر از خدمات تأمین‌اجتماعی رفع شده و همه کارگران ساختمانی واجد شرایط میتوانند تحت پوشش بیمه این سازمان قرار گیرند.

به گزارش صفیر گیلان؛  به نقل از سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به تازگی درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت : “در قانون قبلی بیمه کارگران ساختمانی، منابع پیش‌بینی شده، کفاف هزینه بیمه همه کارگران را نمی‌داد و سازمان تأمین‌اجتماعی به علت محدودیت منابع، ناچار به نوعی سهمیه‌بندی برای بیمه این قشر شده بود.”

عبدالملکی افزود: “با همکاری خوب کمیسیون اجتماعی مجلس، طرحی برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و تامین منابع مالی مطمئن و پایدار، آماده و در این کمیسیون تصویب شده که بعد از مطرح شدن در صحن علنی مجلس، برای برخی اصلاحات به کمیسیون اجتماعی بازگشته است. در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، دیگر برای بیمه کارگران ساختمانی محدودیتی نخواهیم داشت و سهمیه‌بندی هم منتفی خواهد شد.”

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی تا دی ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشته است که در قوانین و مقررات فعلی، محلی برای جبران این کسری پیش‌بینی نشده است. در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. حدود ۴۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی نیز کارت مهارت فنی دریافت کرده و متقاضی و در نوبت استفاده از خدمات بیمه کارگران ساختمانی هستند.