صفیر گیلان، مهدی ولی پور گفت: تیم سحر جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار در ۶ روستای پل دختر لرستان به  کودکان و نوجوانان  ۶۱۰ خانوار این روستاهای آسیب دیده خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایت روانی ارایه کرد. تیم سحر، تیم های آموزش دیده و متخصصی هستند که پس از بلایای طبیعی و بحران ها در محل […]

صفیر گیلان، مهدی ولی پور گفت: تیم سحر جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار در ۶ روستای پل دختر لرستان به  کودکان و نوجوانان  ۶۱۰ خانوار این روستاهای آسیب دیده خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایت روانی ارایه کرد.

تیم سحر، تیم های آموزش دیده و متخصصی هستند که پس از بلایای طبیعی و بحران ها در محل حادثه حاضر و با بررسی وضعیت روانی مردم اقدام به اجرای برنامه های حمایتی و آموزشی و فرهنگی  می کنند.

وی افزود: تیم سحر جمعیت هلال احمراستان گیلان  شامل مددکار اجتماعی، مربی کمک های اولیه روانشناختی PFA، کارشناسان فرهنگی و ورزشی با برگزاری مسابقات ورزشی، جنگ شادی و بازی،آموزش های کودکانه نسبت به ارایه خدمات حمایتی و روانی اقدام کر دند.

ولی پور خاطرنشان کرد: این تیم ۴ روز در روستاهای بابا خوارزم، هلوس، چاله ، چم مهر بالا و چم مهر پایین و میدان بزرگ حضور داشتند با  حضور کودکان و نوجوانان در مدارس و مساجد روستا و دریافت خدمات لازم، در صورت آسیب روانی از حادثه اخیر، شناسایی و به مرکز درمانی جمعیت هلال احمر واقع در خرم آباد معرفی شدند .

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن کودکان و زنان در حوادث گفت : جمعیت هلال احمر بعنوان متولی آموزش عمومی در کنار سایر وظایف خود سعی می کند با تشکیل تیم های امدادی و حمایت روانی که در حال حاضر با اجرای طرح سحر در سازمان جوانان اجرا می شود از صدمات روانی ناشی  از حوادث بکاهد.