به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان از فومن؛چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز و تغیر کاربری های غیرمجاز شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن  و تعدادی از مدیران عضو کارگروه  برگزار شد. فرماندار فومن  با اشاره به لزوم انجام اقدام قانونی در قبال ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان از فومن؛چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز و تغیر کاربری های غیرمجاز شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن  و تعدادی از مدیران عضو کارگروه  برگزار شد.
فرماندار فومن  با اشاره به لزوم انجام اقدام قانونی در قبال ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان، اظهار کرد: مردم باید به این باور برسند که عملکرد مسئولین در مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز، تاثیرگزار باشد.

محسنی افزود: مسئولین باید در برابر تخلفات ساختمانی و تجاوز به حرائم و تصراف اراضی ملی و سایر تخلفات مرتبط، جدیت و قاطعیت داشته باشند زیرا رسیدگی به این موضوع به منزله رعایت و صیانت از حقوق شهروندی دیگران است.

وی تصریح کرد: انجام گشت های مشترک با جدیت و به طور مستمر انجام شود و حتما با حضور بخشداران، روسای ادارات و متولیان شهرستانی باشد و گزارش آن پیگیری شود.

محسنی با بیان این که داشتن خروجی ملموس و آشکار برای اقدام قانونی متولیان و ادارات مسئول، از الزامات رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز است، بر این نکته تاکید کرد که مصوبات این کارگروه باید پیگیری شود و برخی از مصوبات آن مستمر و برای مدت زمانی چندین ساله پیگیری و به آن استناد خواهد شد.

وی افزود: بازنگری در طرح های هادی باید منصفانه و بر اساس قانون و شرایط و اقتضائات محلی با اولویت رفع مشکلات بومیان و ساکنان اصلی روستاها انجام شودو باید در برابر رفتارهای ناسالم و ارتباطات فراقانونی در این زمینه جلوگیری و با آن برخورد قاطع کرد.

وی نقش بخشداران و به ویژه روسای بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در این زمینه حائز اهمیت خواند و گفت:نظارت ها در این حوزه  تشدید شود.
محسنی تاکید کرد: هر ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها باید توسط دهیاران گزارش شود در غیر این صورت، اگر استنکاف یا کوتاهی آن ها احراز شود، به عنوان تخلف با آن برخورد قانونی خواهد شد.

در ادامه جلسه، روسای ادارات عضو این کارگروه به ارائه گزارش خود از مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه راهکار به منظور انجام اقدام قانونی در این خصوص پرداختند.

بخشدار مرکزی درخصوص اقدامات انجام شده در سه ماهه پایانی سال، از دریافت ۴ مورد حکم قلع و قمع، انجام ۳ مورد جریمه، ۱۰ مورد تشکیل پرونده و ارجاع به کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۸ مورد اقدام به منظور تشکیل پرونده خبر داد.

بخشدار سردار جنگل افزود: در سال جاری ۱۳ مورد بازدید و ۸ مورد تشکیل پرونده تخلفات ساخت و ساز انجام شده و کمیسیون ماده ۹۹ اقدام به صدور ۵ مورد رای تخریب کرده است.
نماینده شهرداری فومن درخصوص اقدامات خود افزود: تعداد ۱۶۵ پرونده تخلف ساختمانی تشکیل شده که ۱۰۸ فقره به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است. همچنین ۸۳ مورد منجر به صدور رای شده است.
شهردار ماکلوان در گزارش خود، از شناسایی ۴۰ تخلف ساخت و ساز و تشکیل پرونده برای ۲۹ مورد تخلف خبر داد.
شهردار ماسوله توضیح داد: از ۱۰ مورد ساخت و ساز در این شهر تاریخی، ۳ مورد متوقف و ۱ مورد به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع خواهد شد.

نماینده جهاد کشاورزی شهرستان از شناسایی و صدور اخطار برای ۴۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز، ۱۱ مورد انجام حکم قلمع و قمع، ۱۴ مورد دریافت حکم قلع و قمع خبر داد.

در پایان، رئیس منابع طبیعی شهرستان اقدامات این اداره را بدین شرح تشریح کرد: تنظیم ۸۷ فقره پرونده تخلف از مقررات ماده ۶۹۰ (تصرف عدوانی) به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار، اجرای رفع تصرف به استناد حکم قضایی ۴۰ فقره به مساحت ۵/۸ هکتار و رفع تصرف در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ به تعداد ۱۰۱ فقره به مساحت ۶۴۸ هکتار.