به گزارش صفیر گیلان؛ محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح همزمان ۵۱ پروژه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به طول ۱۵۲ کیلومتر که عصر امروز به صورت نمادین در روستای شالمای شهرستان شفت  به بهره برداری رسید با اشاره به اینکه این پروژه مبارک مردم گیلان باشد، گفت: در زمینه […]

به گزارش صفیر گیلان؛ محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح همزمان ۵۱ پروژه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به طول ۱۵۲ کیلومتر که عصر امروز به صورت نمادین در روستای شالمای شهرستان شفت  به بهره برداری رسید با اشاره به اینکه این پروژه مبارک مردم گیلان باشد، گفت: در زمینه توسعه راه ها اولویت با مواردی است که مردم منطقه با مشکل مواجه می شوند و ما در پیگیری مشکلات شما در حوزه راه از سوی دولت پیگیر امور هستیم.

دکتر نوبخت با اشاره به اینکه از توقف نیم روزه در شهرستان شفت بسیار خرسندم گفت:  خودم و فرزندانم را به نوعی شفتی می دانم و به خودم تبریک می گویم زیرا همسرم از این منطقه است.

ایشان با بیان اینکه انچه برای شفت مطرح می کنم  برای شفت است وامور و اعتباراتی که برای این شهر در نظر می گیرم حقی از شهر دیگر ضایع نخواهد شد گفت:   من با وجودی که در مراسم کلنگ زنی سد لاسک نیامدم علتش مشکلات زیست محیطی بود ولی امروز بخاطر اینکه سازمان محیط زیست موافق ساخت سد است و اگر مشکل زیست محیطی نداشت من ورود خواهم کرد و در کوتاهترین زمان ترتیب اجرایی شدن سد را خواهم داد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پروژه ملاسرا- شفت-زنجان و طولانی شدن تکمیل این پروژه، گفت: با توجه به  که این مسیر یک مسیر اصلی است تعهد می کنیم که این مسیر نیز تکمیل شود.

وی همچنین به احداث راه عشایری ویسرود به سمت طولاب دره در شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: در اولین گام باید مشکلات محیط زیستی این مسیر بررسی و در صورت نبود مشکل در این زمینه برنامه ریزیکنیم زیرا ما بدهکار عشایر هستیم و من مبلغی برای راه عشایری شفت اختصاص خواهم داد.

وی همچنین به حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شهرستان شفت نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در قبال جوانان این منطقه توجه به حوزه اشتغال است و ما برای مناطق روستایی و عشایری برنامه داریم  و من پیگیر هستم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی و بودجه تعریف شده است، افزود: توجه به مناطق روستایی و عشایری در این زمینه در اولویت بوده و برای آن اعتبار ویژه ای اختصاص داده شده است.

نوبخت در ادامه سخنان خود در پاسخ به یک چای کار شفتی گفت:با اشاره به فعالیت شفتی ها در زمینه کشت چای، در این زمینه نیز دولت حمایت های لازم را انجام داده و در آینده نیز می دهد گفت: در سطح استان نیز استاندار پیگیری های لازم را انجام دهد تا در صورت وجود فردی که در زمینه چای مطالباتی داده در نوبت قرار گیرد.

وی افزود: همین امروز با روزبهان تماس داشته و هیچ فردی نباید مطالبه داشته باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه به بحث مصلی شفت اشاره و افزود:مصلی این شهر نیز مورد توجه و نگاه من خواهد بود و به زودی هم نماز عید فطر و هم نماز جمعه در این مکان برگزار خواهد شد.

نوبخت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید افتخاری گفت: پدر افتخاری نماینده شهر شما متدین با تقوا و پیگیر کار مردم بود و در راه خدمت گذاری به شهادت رسید.

ایشان تاکید کرد؛از صبح فردا مردم منطقه شفت باید عملکرد حرفای امروز مرا ببینند  و اولویت مسئولان خواسته مردم است و من از جناب افتخاری  و مهندس نازک کار می خواهم در برنامه خود راههای منطقه و بهسازی و آسفالت را مد نظر داشته و من پولش را حواله و بهسازی با اولویت در این شهرستان انجام شود.

ایشان امروز از مصلی شهرستان شفت که حدود ۱۵ سال ازآغاز این پروژه می گذرد بازدید و در مسیر راه با مردم منطقه نیز گفتگو داشتند/زلیخا صفری