به گزارش صفیر گیلان؛  لاجوردی پوشان شهر باران با برتری مقابل سایپا به غول کشی خود ادامه داند و به فینال جام حذفی صعود کردند. به گزارش سایت داماش گیلان به نقل از “ورزش سه”، تیم دسته دومی داماش گیلان که شگفتی‌ساز جام حذفی بوده و بعد از پیروزی مقابل چوکا تالش و مقاومت تهران، در دیدار […]

به گزارش صفیر گیلان؛  لاجوردی پوشان شهر باران با برتری مقابل سایپا به غول کشی خود ادامه داند و به فینال جام حذفی صعود کردند.

به گزارش سایت داماش گیلان به نقل از “ورزش سه”، تیم دسته دومی داماش گیلان که شگفتی‌ساز جام حذفی بوده و بعد از پیروزی مقابل چوکا تالش و مقاومت تهران، در دیدار اخیرش ماشین‌سازی لیگ برتری را در تبریز شکست داد، امروز مقابل سایپای مدعی قهرمانی قرار گرفت ولی با وجود اینکه به نظر می‌رسید کار دشواری داشته باشد و نتواند به برتری برسد، اما در همان شروع مسابقه و در ثانیه ۵۰ با ضربه سر میلاد پورصف‌شکن گلزنی کرد.

تلاش داماشی‌ها برای حفظ این گل تنها تا دقیقه ۳۵ نتیجه داشت و شاگردان علی دایی با ضربه آزادی غافلگیر کننده توسط صادق بارانی نتیجه را مساوی کردند و در نیمه اول به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سایپا که نمی‌خواست فرصت آسیایی شدن با کسب جام در این رقابت‌ها را از دست بدهد، در نیمه دوم تلاش می‌کرد تا بعد از بردهایی که برابر سردار بوکان، استقلال تهران و صنعت نفت آبادان داشت، امروز هم داماش را مغلوب کند و فینالیست شود، اما حملات آنها با سد محکم داماشی‌ها مواجه می‌شد تا اینکه در دقیقه ۷۵ مرتضی حیدری، بازیکن تعویضی گیلانی‌ها توانست گلزنی کند.

در ادامه مسابقه تلاش شاگردان علی دایی برای زدن گل تساوی حاصلی به همراه نداشت تا در نهایت داماش گیلان با برتری مقابل سایپا، نتیجه‌ای ناباورانه بگیرد و با شگفتی‌سازی به فینال جام حذفی برسد.

نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران
سه‌شنبه: ۹۷/۱۱/۰۹ ؛ ساعت: ۱۶
استادیوم: سردار جنگل رشت ، هوا : بارانی و سرد ، تماشاگر: بیش از هفت هزار نفر

داور: علی صفایی؛ کمک‌ها: سعید قاسمی، اسد حاج‌محمدی و علی‌اصغر مومنی/ ناظر: محمود رفیعی.

داماش گیلان

جاسم یاسرالهایی، محمد مختاری، امید قربانی، آزاد جعفرزاده، میلاد پورمحسن(۷۲- مرتضی حیدری)، مصطفی آقاجانی، میثم میرپسندیده، جابر نصیری(۵۹- عباس کندل)، سعید طالبی(۲+۹۰- کنعان طاهرنژاد)، میلاد پورصف‌شکن و علی آل‌کثیر

سرمربی: سیامک فراهانی

سایپا تهران

محمدحسین اکبر منادی، ساموئل سارفو(۸۰- محمدامین حاج‌محمدی)، رضا علیاری، عبدالله ناصری، امید خالدی، محمدصادق بارانی، علی دشتی(۶۹- محمدرضا سلیمانی)، معین عباسیان، حسین کامیاب، آرش رضاوند و آرمان رمضانی.

سرمربی: علی دایی

 

اخطار

محمدصادق بارانی(۶۸) محمدرضا سلیمانی(۷۲) از سایپا

میثم میرپسندیده (۳۳) و سعید طالبی(۷۷) از داماش

شرح گل‌ها

داماش ۱ – سایپا صفر (دقیقه ۱: میلاد پور‌صف‌شکن): توپ ارسالی سعید طالبی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را میلاد پورصف‌شکن با ضربه سر زیبایی زد تا توپ دور از دستان منادی تبدیل به گل شود و داماش در ثانیه ۵۰ دروازه سایپا را باز کند.

داماش ۱ – سایپا ۱ (دقیقه ۳۵: محمدصادق بارانی): ضربه آزادی که با خطای مشکوک روی رضاوند اتفاق افتاده بود را صادق بارانی در هنگامی که دیوار دفاعی داماش شکل نگرفته و یاسراللهی هنوز زاویه‌بندی نکرده بود، زد تا گل تساوی سایپا در زمان غافلگیری داماشی‌ها به ثمر برسد.

داماش ۲ – سایپا ۱ (دقیقه ۷۵: مرتضی حیدری): علی آل‌کثیر بعد از حرکتی که از سمت راست زمین داشت، ارسال در عرض خوبی به محوطه جریمه انجام داد که مرتضی حیدری، بازیکن تعویضی داماش با شوت تک‌ضرب توپ را از کنار پای منادی عبور داد تا گل دوم داماش ثبت شود.

لحظات حساس

دقیقه ۴: ارسال خطرناک رضاوند از روی کرنر را یاسراللهی برگشت داد.
دقیقه ۸: شوت پشت محوطه عباسیان دقت لازم را نداشت و در دستان یاسراللهی جای گرفت.
دقیقه ۱۰: رضاوند نفوذ سریعی به محوطه جریمه داماش داشت و با عبور از سد مدافعان به دنبال گلزنی بود که یاسراللهی با خروج از دروازه توپ را جمع کرد.
دقیقه ۱۲: توپ ارسالی رضاوند از روی کرنر سمت چپ زمین با ضربه سر رمضانی در اختیار یاسراللهی قرار گرفت.
دقیقه ۱۷: ضربه سر آرمان رمضانی روی ارسال عباسیان توسط یاسراللهی جمع شد.
دقیقه ۱۸: شوت ناگهانی طالبی از میانه زمین را منادی به زحمت راهی کرنر کرد.
دقیقه ۱۹: ارسال طالبی از جناح چپ زمین و ضربه سر مختاری بعد از تیکر دوم را مدافعان سایپا از مقابل دروازه خودی سراسیمه دفع کردند.
دقیقه ۲۲: شوت بی‌دقت ناصری از سمت راست زمین بی‌حاصل به بیرون رفت.
دقیقه ۳۲: ارسال زمینی دشتی از سمت راست زمین را یاسراللهی زودتر از رسیدن توپ به رمضانی جمع کرد.
دقیقه ۳۷: شوت پورمحسن با اختلاف کمی از کنار دروازه سایپا راهی اوت شد.

دقیقه ۴۶: نزدیک بود روی خروج اشتباه منادی توپ ارسالی داماشی‌ها از کرنر ثمربخش شود که مدافعان سایپا توپ را مجددا به کرنر دفع کردند.

دقیقه ۵۰: عباسیان نفوذ تند و تیزی از جناح چپ داشت که ارسال او را مهاجمان سایپا نتوانستند استفاده کنند و در ادامه نیز سانتر کوتاه ناصری با ضربه سر رمضانی در اختیار یاسراللهی قرار گرفت.
دقیقه ۵۳: ضربه سر خالدی روی ارسال رضاوند از کنار دروازه داماش به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: حسین کامیاب بهترین فرصت برای زدن گل دوم سایپا را داشت که شوت او از داخل محوطه جریمه از روی دروازه داماش به بیرون زده شد.

دقیقه ۶۰: ارسال کندل، بازیکن تازه وارد داماش از سمت راست زمین، در حالی که منادی فکر می‌کرد به بیرون می‌رود به تیرک افقی دروازه سایپا برخورد داشت و به بیرون رفت.
دقیقه ۶۱: کامیاب نفوذ خطرناکی از جناح راست زمین داشت که ارسال زمینی او را جعفرزاده زودتر از بازیکنان سایپا گرفت و دفع کرد.

دقیقه ۶۳: پاس آل‌کثیر و شوت پشت محوطه محکم طالبی به سارفو برخورد کرد و به سمت دروازه سایپا نرفت.

دقیقه ۸۵: پرتاب اوت بلند خالدی به مقابل تیرک اول را حاج‌محمدی با ضربه پشت سر زد و در ادامه ضربه سر بارانی تبدیل به گل شد، اما پیش از آن خطای حاج‌محمدی اعلام شده بود.

دقیقه ۸۷: شوت فنی عباسیان از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف کمی از کنار دروازه داماش راهی اوت شد.

دقیقه ۱+۹۰: شوت سر ضرب و محکم رضا جعفری به شکل خطرناکی از روی دروازه داماش به بیرون رفت.

در حاشیه

* رضا اسدی و مهرداد کفشگری، دو هافبک دفاعی سایپا به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور ندارند.
* بارش شدید باران در رشت موجب لغزندگی زمین چمن ورزشگاه سردار جنگل رشت شده است.
* علی دایی در نیمه اول در برخوردهای میانه زمین به داوری معترض است.
* بازیکنان سایپا بارها با انداختن خود در محوطه جریمه داماش به دنبال گرفتن پنالتی بودند که علی صفایی بازی را ادامه داد و به اعتراض‌های آنها توجهی نکرد.
* خطای مشکوک منجر به گل اول سایپا موجب اعتراض بازیکنان داماش شد.
* گل اول سایپا در شرایطی به ثمر رسید که بازیکنان داماش در حال چیدن دیوار دفاعی بودند و دروازه‌بان گیلانی‌ها نیز زاویه مناسبی نداشت؛ این اتفاق با اعتراض بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران داماش همراه بود.
* بازیکنان دو تیم در نیمه اول دو بار با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند.