صفیر گیلان؛رمضانی با اشاره به اینکه موضوع دانش‌بنیان در اولویت کمیسیون توسعه پایدار است، گفت: خیلی از موضوعات را می¬توان از طریق پروژه‌های دانش‌بنیان حل کرد.

به گزارش صفیر گیلان / سه‌شنبه ۱۸ خردادماه، بیستمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ با دستور: بررسی فرایند اخذ مشاور اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر رشت برگزار شد.
شورای اسلامی شهر رشت رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان این که امام خمینی ره با رهبری به ما درس آزادگی دارد، اظهار کرد: قیام امام خمینی (ره) علیه رژیم شاهنشاهی جهت بهبود اوضاع وضعیت جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه امام (ره) زندگی خود را وقف کشورش کرد، افزود: اگر امروز در دنیا حرف و صحبتی داریم از برکات امام خمینی (ره) است و اگر نقصی هم وجود دارد از ما مسئولان است.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ان‌شاءالله رهرو خوبی برای امام باشیم، گفت: این انقلاب حاصل جان‌فشانی هزاران شهید است.
رمضانی با اشاره به اینکه موضوع دانش‌بنیان در اولویت کمیسیون توسعه پایدار است، گفت: خیلی از موضوعات را می¬توان از طریق پروژه‌های دانش‌بنیان حل کرد.
وی با اشاره این که در حوزه‌های زیست‌محیطی و گردشگری می‌توان از متخصصان حوزه دانش‌بنیان بهره برد، تصریح کرد: باید زمینه برای ورود متخصصان عرصه دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری فراهم شود.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه دنیا به سمت دانش برتر می‌رود، بیان کرد: برخی از متخصصان این عرصه را جهت بازدید به سایت پسماند و کود آلی بردیم تا از وضعیت این مناطق مطلع شوند و طرح‌های خود را به ما ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات به‌منظور برطرف‌کردن نواقص طرح است، افزود: باید جمع‌بندی در این زمینه با حضور تمام اعضای شورای شهر رشت انجام شود.
رمضانی با اشاره به اینکه آیا با ایجاد خیابان، مشکل ترافیک رشت حل می‌شود، گفت: باید برای حل مشکل ترافیک رشت راه‌حل اساسی پیدا کنیم و باید از متخصصان این حوزه استفاده شود.
نادر حسینی، عضو کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در سال‌های گذشته این کار انجام می‌شد، اظهار کرد: برخی از پروژه‌هایی در رشت وجود دارد که دفترچه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر رشت را دارند.
وی با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده در این جلسه باید جمع‌بندی شود، گفت: مباحث مطرح شده در این جلسات حتماً اجرایی شود زیرا درگذشته خیلی از طرح‌ها تصویب می‌شد اما اجرایی نمی‌شد.
 
عضو کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه کار شورای شهر برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و ارزیابی است، افزود: نباید در انجام کارها تأخیر صورت بگیرد و کارهایی که مطالعات آن انجام شده اجرایی شوند.
حسینی با اشاره به اینکه از دوباره‌کاری‌ها باید جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: یک‌بار برای همیشه باید از این موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.
ناصر عطایی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اطلس سرمایه‌گذاری ارائه شده، اظهار کرد: تمام تلاش ما در سازمان حل مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح بودجه سرمایه‌گذار به ما تکلیف شده است، افزود: باید حتماً اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر رشت را تهیه می‌کردیم.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری رشت با بیان اینکه اسناد مشاوران تهیه شده و برآورد اولیه نیز به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ تومان انجام شده است، گفت: مصوبه تأیید شورای سازمان را داریم و مستندات و مدارک لازم طرح اطلس تقدیم شورا شده است.