به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،دانشجویان دانشگاه پیام نور فومن بی صدا فریاد می زنند/ زیبنده نیست دانشگاه پیام نور در چنین فضایی به کار خود ادامه دهد /مسئولان درجه اول شهرستان فریاد بی صدای دانشجویان پیام نور را بشنوند/ عمل نکردن مسئولان شهرستان در دادن فضایی جدید به این دانشگاه آزار دهنده است/ با […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،دانشجویان دانشگاه پیام نور فومن بی صدا فریاد می زنند/ زیبنده نیست دانشگاه پیام نور در چنین فضایی به کار خود ادامه دهد /مسئولان درجه اول شهرستان فریاد بی صدای دانشجویان پیام نور را بشنوند/ عمل نکردن مسئولان شهرستان در دادن فضایی جدید به این دانشگاه آزار دهنده است/ با همدلی و همراهی  فرماندار و نماینده دانشگاه پیام نور به مکان و فضای دیگری که در شان و منزلت دانشجویان است انتقال داده شود .
به گزارش اختصاصی صفیر گیلان / دانشگاه پیام نور به عنوان ابر دانشگاه دولتی ایران و مولود انقلاب اسلامی با شعار آموزش برای همه،همه زمان و همه مکان از دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است.
امروزه دانشگاه پیام  نور با قریب به یک میلیون دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری نقش بی بدیل در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارامد ایفا می کند و از بازوان قدرتمند وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.
دانشگاه پیام نور توانسته با عمر کوتاه و پر بار خود تاثیراتی چشمگیر در عرصه علمی و فرهنگی ،آموزشی، تحقیقات و  در سراسر کشور داشته  و عدالت آموزشی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برقرار کند  .
دانشگاه پیام نور در نقاط کشور با بهرمندی از ساختمان و امکانات جهت رفاء حال دانشجو و دادن سرویس توانسته جذب دانشجو را در هر شهرستان در حد ایده ال به خود اختصاص دهد و امااما اما…..

دانشگاه پیام نور فومن در قاب نگاه دانشجو
اگر در گذر از شهر فومن و با نگاه به مراکز و نهاد های دولتی و آموزشی و رفاحی نگاهتان به دانشگاه پیام نور رسید بدانید که دانشجویان این دانشگاه صرفا برای علم اموزی امدند نه چیز دیگر..
این دانشگاه در درب ورودی خود نام چندین نهاد و ارگان را با تابلوهای کم رنگش یدک می کشد از جمله دانشگاه پیام نور،مرکز آموزشی بهورزی فومن،کلینیک بیمارستان امام حسن مجتبی و تابلوهایی که با اهن سرد و سفیدش حس کنجکاویتان را بیشتر می کند.
با ورود به این دانشگاه حضور کارگران را در بخشی از حیات که در حال ساخت و سازساختمان جدید کلینیک بیمارستان هستند مشاهده می کنید. photo_2017-06-13_04-18-59

و در سمتی دیگر جوانان بهورز را که با لباسهای سفیدشان در حال رفت و امد هستند خواهید دید و در جای جای این محوطه دانشجویانی بی ادعا و جویای علم را و در   گوشه ی نیز سالن ورزشی شبکه بهداشت،کانون بازنشستگان شبکه بهداشت،پارک وسایل نقلیه اطباء و اساتید و کارکنان و منزل سرایداری و در جای ،جای این فضای آموزشی می توان شاهد ….. باشید.

photo_2017-06-13_04-18-53 photo_2017-06-13_04-18-44
ساختمان دانشگاه پیان نور با دربهای اهنی سرد و بی رنگ و کلاسهایی که برخی از انها شبیهه سردخانه است و تجهیزات اندک و  خلاصه اینکه شبیهه  فضا و مکانی که رها شده باشد.

کلاسها را اگر ورود کنی  شاهد خواهی بود که ذره ای به کلاس دانشجویی شباهت نداردزیرا دیوارهای این کلاسها  با بی رنگیش و تابلو و صندلی هایش همه حس کمبود  و محرومیت را به دانشجو م رساند و سردی کلاس که با وجود بخاری شما را به دههای دور می برد انجا که از امکانات خبری نبود.

و در کل فضای دانشگاه برای این دانشجویان عزیز فقط در حد ساعاتی تحمل سختی هاست و شاید این هم تجربه خوبی باشد در زمانی که اکثر  دانشجویان دانشگاهای دیگر در فضای عالی تحصیل می کنند ولی دانشجوی پیام نور فومن ……

هر چه از دانشگاه پیام نور فومن بگوییم کم گفتیم اما این دانشگاه در باورم که به دانشگاههای دیگر نیز سر زدم بهترین و مهجبه ترین دانشجویان و استادان را در کنار محرومیتهای خود دارد اساتیدی که با جان دل به دانشجو علم را اموزش می دهند و دانشجویانی که این روزها سخت درگیر امتحانات بوده و در گوشه کنار این فضای شن و ماسه که شاید به معدن شبیه است سر در کتاب فرو برده اند .
حال مسئولان شهر و جناب شخص فرماندار  بدانند که ساختمان کلنیک شبکه بهداشت و درمان در حال آماده شدن است و همین روزهاست که دانشجویان پیام نور فومن را در  سرگردان شدن در دانشگاههای مراکز شهرهای دیگر باید ببینید.
مراسم کلنگ زنی ساختمان دانشگاه پیام نور فومن 

در مراسم کلنگ زنی این دانشگاه  که در سالهای دور  و با حضور قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه پیام نور کشور و معاونین ایشان  به زمین نشست  در یادم هست و خود از این مراسم خبر ساختم.

139111032823

و امروزاین ساختمان جدید دانشگاه پیام نور فومن با ۴۰ درصد پیشرفت در سه طبقه با ۲۳۰۰ متر زیر بنا در حال احداث است که بسان پروژه های دیگر شهرستان که عادت دارند خاک بخورند  و مردم شهر نیز به این نگاه و نگرش عادت دارند دانشگاه نیز به سان دیگر پروژه ها  خاک می خورد.

چون این پروژه در کنار رودخانه خروشانی طراحی شد که امروز برای کنترل آبهای خروشان و محافظت  ساختمان باید هزینه سنگین داد.

نشست فرماندار فومن و دکتر صادقی و نماینده شهرستان  در خصوص رفع مشکلات دانشگاه در ۲۳ فروردین سال جاری

در این نشست دکتر صادقی ریاست دانشگاه پیام نور گیلان از تهیه  فضای موقت  و در شان دانشجو برای دانشجویان پیام نور فومن جهت کیفی سازی فعالیتهای فرهنگی و آموزشی   خبرداده و گفته بود که  پروژه ساختمان پیام نور فومن که فقط در حد اسکلت باقی مانده  نمی تواند اجرایی شود.

وی تاکید دشت دانشگاه  پیام نور فومن از بن بست ها خارج شود و امکانات بسان  دانشگاهای پیام نور در سطح استان برای این دانشجویان نیط فراهم شود.

photo_2017-04-07_23-01-40-300x225

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در این نشست تاکیدداشت که  مراکز آموزش عالی در این شهر برایم مهم است و باید فضاهای دانشگاهی شهرستان تقویت شوند.

در نشست دکتر صادقی با فرماندار و نماینده شهرستان فومن قرار شد یکی از ساختمانهای خالی شهر از جمله ساختمان قدیم دادگستری ،دانشگاه علمی و کاربردی و دیگر مراکز خالی شهر که بلاء استفاده مانده اند  موقت به دانشگاه اجاره داده شود .

دانشجویان دانشگاه پیام نور فومن بی صدا فریاد می زنند؛

و حال دانشجویان این دانشگاه اگر چه از همه ی محرومیتها رنج می برند با نامه ای خواستند که از ریاست جدید دانشگاه جناب مروت پور بخاطر پیگیری  بی وقفه ایشان جهت اختصاص یافتن ساختمان جدید برای این واحد دانشگاهی که به حق یکی از دغدغه های دانشجویان و اساتید ومردم شهرستان  است  و نیز بخاطر برگزاری جلسه پرسش و پاسخ  مبنی بر شنیدن دغدغه های دانشجویان  پیرامون مسائل و مشکلات  آموزشی ،علمی اداری و … و نیز اجرای برنامه مشاور قبل از ازدواج  بهداشت و برگزاری منظم و قانونمند امتحانات و سامان دهی بخش آموزشی و اداری   و دیگر برنامه ها که نشان از همت والای  ایشان است تقدیر و تشکر نمایند.

photo_2017-06-13_04-19-16

در پایان یادم نرود که از اساتید محترم و هیئت علمی و استادمدعو و از نزدیک به هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور فومن  و همکلاسی های عزیزم  که بیشتر بومی شهرستان هستند معذرت بخواهم که چنین بی پروا می نگارم زیرا دانشجویانی بزرگ و شریف و نجیب هستند  ./تهیه گزارش؛زلیخا صفری راسته کناری