رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان مؤسسات پزشکی باید با موازین شرع موردتوجه، تأکید و اجرا قرار گیرد

  پرینت
دانشگاه علوم پزشکی گیلان مؤسسات پزشکی باید با موازین شرع موردتوجه، تأکید و اجرا قرار گیرد
شناسه خبر : 61920 | تاریخ انتشار : 01 شهریور 1401 - 13:18 | 109 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از اجرای قانون طرح انطباق را افزایش رضایتمندی مراجعین، بیماران و ارائه‌دهندگان خدمت دانست و گفت: کلیه مؤسسات پزشکی و سایر مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش موظف به اجرای این قانون هستند.

صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست کمیته انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با موازین شرع دانشگاه که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی و نمایندگان دادگستری کل استان و سازمان  نظام پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد، با تأکید بر اینکه یکایک افراد جامعه متعهد به حفظ و احترام به کرامت انسان‌ها هستند، اظهار کرد:  حفظ کرامت انسانی به ویژه  در شرایط بیــماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به  قانون اساسی و لزوم توجه به کرامت والای انسانی، افزود: ما موظفیم خدمات بهداشتی-درمانی را برای یکایک افراد کشور عادلانه و مبتنی بر احترام به حقوق و رعایت کرامت انسانی بیماران ارائه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه اعتقاد قوی به ارزش‌ها و باورها می‌تواند فرایند مراقبت و چگونگی پاسخ بیمار  به مراقبت را  بهبود بخشد،گفت: هریک از تأمین‌کنندگان مراقبت، باید اهمیت این موضوع را درک کنند که مراقبت و خدماتی که ارائه می‌دهند باید بر اساس ارزش‌ها و باورهای بیمار باشد.
دکتر سالاری با اشاره به اصل قانون انطباق، خاطرنشان کرد: بی‌شک حاکمیت احکام و ارزش‌های اسلامی در مؤسسات درمانی، موجبات خشنودی حضرت سبحان، جلب رضایت بیشتر مردم و نیز رعایت حقوق شهروندی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه اجرای قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی باید با موازین شرع موردتوجه، تأکید و اجرا قرار گیرد، افزود: رعایت موازین شرعی مخصوصاً اخلاق حرفه‌ای و همچنین صیانت از حقوق شهروندی از موارد مورد انتظار در تحقق طرح انطباق است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از اجرای قانون طرح انطباق را افزایش رضایتمندی مراجعین، بیماران و ارائه‌دهندگان خدمت دانست و گفت: کلیه مؤسسات پزشکی، مراکز پزشکی و وابسته به پزشکی نظیر بیمارستان، زایشگاه، آسایشگاه، پلی کلینیک‌ها، مطب پزشکان و داروخانه‌ها و سایر مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش موظف به اجرای این قانون هستند.
برچسب ها
نوشته های مشابه
سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان/صرفه‌جویی ۶۲ میلیون دلاری با ایجاد پالایشگاه پلاسمای خون در گیلان
بازدید مشترک معاونان بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان رودبار
انتخاب مرتضی بصیری توچائی تنها معلم گیلانی به عنوان معلم نمونه کشور
آخرین وضعیت تبدیل وضعیت کارگران شرکتی شهرداری رشت
محمد پورپیر به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه لشت نشاء منصوب شد
پیگیری‌های ملی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای توسعه نظام سلامت استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.