به گزارش صفیر گیلان؛دکتر حسین همتی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشن دانش آموختگان اولین ورودی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور ریاست، اساتید و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد با بیان این که اولین دوره فارغ التحصیلی هر دانشکده از ارزش ویژه ای برخوردار […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر حسین همتی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشن دانش آموختگان اولین ورودی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور ریاست، اساتید و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد با بیان این که اولین دوره فارغ التحصیلی هر دانشکده از ارزش ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال ۶۳ با ۳۰ دانشجوی پزشکی در فضایی بسیار محدود و امکانات کم آغاز به کار کرد و در سه دهه اخیر با همت مسوولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان توانست بطور مستقل به کار خود ادامه دهد. تا جایی که امروز شاهد تربیت بهترین پزشکان، متخصصین و ارایه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی و انجام بزرگترین اعمال جراحی در استان هستیم. این نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانسته است جاذب نیروهای توانمند و باانگیزه باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تربیت دانشجویان جراحی عروق، ICU، گوارش و راه اندازی مرکز پیوند کبد را از دیگر افتخارات دانشگاه عنوان کرد و افزود: راه اندازی دانشکده داروسازی نیز به همت مسوولان و حمایت پیشکسوتان داروسازی استان نیز از دیگر اقدامات ویژه ای است که توانست در سال ۹۱ اولین دانشجویان داروسازی را پذیرش کند. معاون آموزشی دانشگاه، ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های رییس سابق دانشکده داروسازی، برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این دانشکده و جذب اساتید جوان و توانمند، ساخت بزرگترین باغ آکادمیک گیاهان دارویی کشوررا از افتخارات این دانشکده عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: فاصله بین علوم پایه و بالینی که بزرگترین نقیصه دانش پزشکی کشور است، در زمینه تولید دانش و ثروت، توسط داروسازی پر می شود. از سوی دیگر نقیصه عرصه پزشکی آینده، که در سطح نانو تکنولوژی و میکروروبات صورت می گیرد، در دانشکده داروسازی قابل جستجو است.

دکتر همتی، با بیان این که فارغ التحصیلی، به معنای فراغت از تحصیل نیست، اظهار امیدواری کرد دانش آموختگان لحظه ای از ارتقای علمی خود غافل نشوند و به مملکت خود وفادار بمانند.