همزمان با دهه کرامت و ایام سالروز ولادت حضرت معصومه (س) مراسم تجلیل از دختران موفق و توانمند استان گیلان با حضور استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در مجتمع المپیک رشت برگزارشد.

به گزارش صفیر گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی  در مراسم تجلیل از دختران نخبه که همزمان با دهه کرامت و ایام سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در مجتمع المپیک رشت برگزار شد، اظهار کرد: در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی، هنر و ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ احساس هویت و باور نسبت به زنان و دختران در جامعه برای انجام فعالیت‌های مختلف بیشتر شد.

وی به مشارکت بالا و مؤثر زنان و دختران در امور مختلف جامعه به ویژه عرصه مدیریتی اشاره و خاطرنشان کرد: این حضور منجر به اثرات نتایج بخش حوزه‌های مختلف شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود صداقت در صراحت لهجه و بیان مسائل از سوی دختران و بانوان و میزان پایین تخلفات اداری از سوی این قشر گفت: امید در جامعه به ویژه در شرایط پساکرونا باید تزریق شود.
وی با بیان اینکه توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) یاریگر امور زندگی و جامعه ماست، افزود: دختران شهدا شرایط سخت خلا وجود روابط عاطفی میان پدر و دختر را حس کردند اما اکنون با مقاومت و ایثار از فعالان اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند.
استاندار گیلان به توجه ویژه دولت سیزدهم به امور زنان و دختران و نقش‌آفرینی آنان در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: از برگزاری اردوها و نیز بسترسازی برای حضور فعال دختران در فعالیت‌های ورزشی حمایت می‌شود.
وی بر لزوم تلاش برای شکوفایی حضور دختران نخبه در عرصه‌های مختلف نیز تاکید و تصریح کرد: توجه نهادهای حمایتی به فرزندانی که به نحوی از انحاء از حضور پدر در خانواده محروم هستند و آسیب دیده‌اند ،  باید مضاعف باشد.
دکتر عباسی با تأکید بر شناسایی دانشجویان نخبه و استفاده از مشورت‌های آنان در بخش‌های مختلف، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برای بهره‌مندی از نظرات و نقد سازنده دانشجویان باید بیش از پیش تقویت شود.
وی به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش مشکلات موجود در عرصه سواحل، پسماند، آب و تنظیم بازار اشاره و اضافه کرد: برای رشد گیلان و ارتقاء امکانات این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، اهتمام جدی وجود دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امکانات دستگاه‌های اجرایی مختلف برای پیشبرد اهداف باید به اشتراک گذاشته شود، افزود: ایجاد فضای بانشاط در حوزه‌های مختلف جزء وظایف مدیران است.
وی به حمایت از تیم‌های ورزشی و بسترسازی برای رشد آنان نیز اشاره کرد و گفت: موفقیت تیمهای ملوان و چوکا برای ورود به لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال کشور، مایه افتخار برای گیلانیان و ورزش‌دوستان است.
در پایان این مراسم از دختران نخبه استان توسط دکتر عباسی استاندار گیلان تجلیل شد.

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری