به درختان زیبا و تزیینی کاشته شده در پارک بزرگ شهر و خیابان ورودی و حاشیه رودخانه (کانال آب بر فومنات) شهر اشاره و گفت:کاشت درختچه نگاه ما بوده تا طی ۵ سال دیگر با توجه به اینکه در محور دو امامزاده بزرگ شهرستان یعنی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق  هستیم مسافران هم از این درختان لذت ببرند و هم در سایه سار درختان ساعتی استراحت کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ بیژن لطفی رئیس شورای شهر احمد سر گوراب  رئیس شورای شهر احمد سر گوراب در نشست خبری با رسانه ها  ضمن تقدیر از بازتاب عملکرد مدیران ، نهادها ،شهرداران  و شهرداری ها  از زبان رسانه ها گفت: بنده بعنوان یک شهروند احمد سر گورابی و عضو کوچک شورای شهر از خبرنگاران  در این همراهی تقدیر و تشکر می کنم.

وی ضمن تقدیر از اعتماد مردم شهر احمد سرگوراب در دو دوره متوالی  به ایشان جهت انتخاب شورای شهر گفت: تمام تلاش و سعی خودم را  کردم تا علارغم وجود سلیقه ها از تنش بدور باشیم و با همدلی و همراهی شهروندان بتوانیم در راستای ساختن شهر احمد سر گوراب زیبا گام برداریم.

لطفی اختلاف سلیقه را یک امر طبیعی خواند و گفت:شهردار احمد سر گوراب  تمام تلاش خود را کرده و حتی یک بار در کار شورا  و یا مصوبات دخالت نکرده و شورا در حد توان با تنظیم مصوبه توانسته کارهایی انجام دهد.

رئیس شورای شهر احمد سر گوراب به شعار انتخاباتی خود با عنوان« شهر زیبا با اندیشه زیبا» اشاره و افزود:تمام تاکید بنده به شهردار و شورای شهر با توجه به قطره چکانی اعتبارات و بودجه این است که  با توجه به زیبایی شهر  زیبا سازی را در صدر  برنامه ریزی شهری  برای استقرار و ماندگاری مسافر و تأخیر در خروج آنان از شهر احمد سر گوراب برای کمک به رونق گردشگری ایجاد شود..

وی به درختان زیبا و تزیینی کاشته شده در پارک بزرگ شهر و خیابان ورودی و حاشیه رودخانه (کانال آب بر فومنات) شهر اشاره و گفت:کاشت درختچه نگاه ما بوده تا طی ۵ سال دیگر با توجه به اینکه در محور دو امامزاده بزرگ شهرستان یعنی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق  هستیم مسافران هم از این درختان لذت ببرند و هم در سایه سار درختان ساعتی استراحت کنند.

لطفی با بیان اینکه بنده در گذشته نیز با شوراهای وقت ارتباط نزدیک داشتم و تقاضای بنده همیشه این بود که شهر را از یک نقطه  شهر را گسترش بدهند زیرا هر شهری با یک نقطه توریستی یا صنعتی و یا صنعتی گسترش و پیشرفت پیدا می کند.

رئیس شورای شهر احمد سر  گوراب به ساختمان شهرداری احمد سر گوراب  که بسیار زیبا و محکم با هزینه بالا ساخته  شده اشاره و افزود:ای کاش  در دوره های گذشته زمین ۳ یا ۴ هکتاری می خریدی و با تغییر کاربری ساختمانی به زیبایی شهرداری رشت بنا می کردیم  و  ۱۰۰ مغازه می زدیم که امروز منبع درآمدی برای شهرداری این شهر می شد.

وی اظهار کرد؛گسترش شهر به شهر سازی است و امروز با کمک اعضای شورا که فکر های باز دارند  تلاش می کنید بیشتر به فکر منبع درامد زایی که مهمترین دغدغه ماست برسیم.

وی مهمترین راهکار برون رفت شهر احمد سر کوراب از نبود درامد و اعتبار  وجود کانال آب بر فومنات خواند و گفت: این کانال می تواند  مثل رودخانه زاینده رود در اصفهان و حاشیه آن برای ما درآمد زایی کند.

لطفی به روستاهای پایین دست و بالادست حاشیه این کانال اشاره و افزود: با این رویکرد روستاهای منطقه کانال آب بر فومنات در شهر احمد سر گوراب نیز می توانند با استفاده از این نعمت رونق اقتصادی بگیرند.

وی مهمترین چالش عدم استفاده از این پتانسیل را عدم هماهنگی بین دستگاهی خواند و گفت:  ما امروز اجازه کاشت درخت در حاشیه کانال که از داخل شهر رفته را نداریم و امروز با ارتباطات توانستیم تعدادی درخت برای زیبایی بکاریم در حالی که این کانال می تواند رونق شهری را به همراه داشته باشد..

رئیس شورای شهر احمد سر گوراب در خصوص لاینینگ کانال آب بر فومنات ابراز گلایه نمود و گفت: تا محدوده شهرستان فومن این کانال  لاینینگ شده اما در محدوده شهرستان شفت و شهر احمد سر گوراب انجام نشده و ما حدر رفت آب را داریم و این عدم  لاینینگ در زیبایی نیز اثر گذار است.

لطفی از همکاری شهردار و اعضای شورای شهر احمد سر گوراب به جهت همدلی و تعامل تقدیر نمود و گفت: ورودی و خروجی بازار سنتی شهر که به شکلی در زیبایی شهر اثر گذار بود  غیر قابل استفاده بود ما تونستیم کار خوبی برای ساماندهی این منطقه جهت زیبا سازی شهر انجام دهیم.

وی پتانسیل شهر احمد سر گوراب را در جذب توریست و مسافر  بالا خواند و گفت: ما توانستیم چمن مصنوعی را در دبیرستان شهید یوسف زاده شهر با تلاش شهردار  و شورا با هزینه ۶۳ میلیونی  برای استفاده جوانان شهر اجرایی کنیم  و صاحب زمین ورزشی باشیم.

رئیس شورای شهر احمد سر گوراب به عبور رودخانه های کشاورزی در سطح شهر احمد سر گوراب اشاره و افزود: ما خواستار اجرای لاینینگ در رودخانه شهر احمد سر گوراب هستیم و این اگر خشکسالی بشود برای ما دردسر ساز خواهد بود که با نصب  ۱۳ دریچه می تواند به نفع کشاورز و شهر و شهرستان بشود.

لطفی به مصوب شدن اعتبارات برای خرید دستگاه ایستگاه پمپاژ برای شهر احمد سر گوراب با اعتبار ۴ میلیاردی خبر داد و گفت:این دستگاه برای کنترل آب کشاورزی مزارع شهر کمک می کند.

ایشان از نصب تیر برق در سطح معابر شهر خبر داد و گفت:با نصب این تیر ها روشنایی شهر بیشتر خواهد شد و ما شاهد زیبایی و روشنی شهر خواهیم شد.

وی از سرقت های متعدد در شهر احمد سر گوراب خبر داد و گفت:این سرقت نشان می دهد که سارق در این شهر امنیت دارد و حتی در صبح ما هم سرقت داشتیم.

رئیس شورای شهر احمد سر گوراب مهمترین دغدغه اعضای شورای شهر احمد سر گوراب را که ادارات آبیاری استان می تواند کمک کند اینکه  خاک برداری حاشیه  کانال را برای این شهر که تبدیل به جنگل و محلی برای احشام و غیره شده انجام دهند  تا بتوانیم در این مسیر که زمین های زیادی را این خاک اشغال کرده با نصب الاچیق محلی برای استراحت و ماندگاری مسافر داشته باشیم.

لطفی نبود ادارات در شهر احمد سر گوراب را یک چالش بزرگ خواند و گفت:ما در این شهر هنوز استقرار ادارات به شکل مستقل برای رفاه حال شهروند نداریم.

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری