به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛همایش روز زمین پاک در شهرتان فومن با حضور فرماندار و مسئولان و ریاست محیط زیست شهرستان در هنرستان کار و دانش دکتر معین  برگزار شد. در این مراسم در ابتدا تلاوت قرآن کریم با صدای دانش آموز اقای  علیخواه   در سالن تنین انداز شد سپس کلیپ از نابودی جنگل […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛همایش روز زمین پاک در شهرتان فومن با حضور فرماندار و مسئولان و ریاست محیط زیست شهرستان در هنرستان کار و دانش دکتر معین  برگزار شد.photo_2017-04-22_03-03-40

در این مراسم در ابتدا تلاوت قرآن کریم با صدای دانش آموز اقای  علیخواه   در سالن تنین انداز شد سپس کلیپ از نابودی جنگل و درختان  و رباله ها در جهان پخش گردید.

در این مراسم در ابتدا خوشحال مدیر هنرستان گزارشی از عملکرد و آموزش عالی دانش آموزان  و خروجی های خوب  در حوزه کار و اشتغال  زایی فارغ التحصیلان این هنرستان ارائه و از مسئولان خواست تا به این هنرستان توجه شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فومن  در این مراسم نکو داشت روز زمین ضمن تقدیر از مدیریت هنرستان و مسئولان گفت: روز زمین پاک در تمام جهان در  روز دوم اردیبهشت و همزمان با سراسر جهان  برگزار می شود  و در این روز توانمندی زمین برای زندگی انسان گرامی داشته می شود.

وی به نگر شهای دینی ما در خصوص زمین اشاره و افزود:تعهدات ما باید بر اساس شعار های دینی  ما باشد .

اسد الله سعدی به بیانات مقام رهبری در مورد زمین پاک و ریز ترین مسائل در ارتباط با آن  اشاره و افزود:  در دولت تدبیر و امیدبیشترین اولویت  ها  و بخشنامه ها و برنامه های ابلاغی در مورد محیط زیست مطرح شده  که اگر به اجرا در بیاید عقب ماندگی های زیست محیطی حل می شود  .

رئیس محیط زیست فومن سراوان را ساخته دست بشر خواند و گفت:شیرابه حاصل از سراوان مانند زهری به دریا و از آنجا به سفره ما ایرانی ها بر می گرددو این یعنی امنیت غذایی ما از بین رفته است.

سعدی شعار« محیط زیست برای آیندگان است» را مورد نقد وغلط خواند و گفت: الایندگی های ناشی از زباله نسل روز را تهدید می کند و ما باید به فکر خود باشیم .

ایشان اداره محیط زیست را در برآورد کردن  نیازهای مردم با کمترین نقش عنوان نمود و افزود:کار در دست مردم و شما دانش آموزان است  و ما فقط انتقال دهنده پیام هستیم..

سعدی آشپزخانه ها را مهمترین موضل زیست محیطی دانست و گفت: بیاید با شعار سال «همه با هم جهت داشتن زمین پاک» گام برداریم.

فرماندار فومن ؛در دولت تدبیر و امید خوب فکر کردن،خوب اندیشیدن وخوب رفتار کردن از مهمترین برنامه هاست

فرماندار فومن؛در همایش روز زمین پاک گفت:شرط اول نگاه ما به زندگی باید تغییر نگرش در خصوص داشتن زندگی پاک،زمین پاک و … باشد.

photo_2017-04-22_03-03-34

ایشان به کلیپ پخش شده اشاره و افزود: این کلیپها به ما درس داد تا بدانیم که الوده کننده ترین  موجود روی زمین انسان است.

وی تغییر نگرشها را در سبک زندگی خواستار و اظهار کرد؛برای تغییر در نگرشها نیاز به ارتباطات جمعی است.

ایشان دولت تدبیر و امید را دولت محیط زیستی خواند و گفت:در بحث تالابها و دریاچه ها و به ویژه توجه به تالاب انزلی  دولت نگاه خاص داشته و توانسته در بحث تفکیک زباله که تا قبل دولت تدبیر و امید در استان به ۱۰ درصد نمی رسید ولی امروز بیش از  ۶۰ درصد زباله تفکیک می شود و این یعنی نگاه دولت به موضوع محیط زیست و زباله ها ویژه است.

فرماندار فومن رونق وسایل ارتباطی را به خصوص در بحث اینترنت و بسته های انتقال از دیگر عملکرد دولت خواند و گفت:وقتی اندیشه پاک متولور شد در کردار و گفتار هم که از این اصل  تغییر  نگرشهاست توجه  و افزایش اگاهی را شاهد خواهیم بود.

اسماعیل پور اسیب زباله را برای همگان دید و گفت: انسان وجودش به محیط زیست و محیط زیست با انسان  وابسته است پس بیاید نگرشها را تغییر دهیم و اخلاق دینی را محور قرار داده و با پشتوانه درخشان که داریم اخلاق محیط زیستی جدید را در جامعه پیاده کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان جوان این هنرستان گفت:در دولت تدبیر و امید خوب فکر کردن،خوب اندیشیدن وخوب رفتار  کردن  و رعایت حقوق شهروندی از مهمترین برنامه ها است پس بیاید به زمین احترام بگزاریم و آن را به بستر  پاک تبدیل کنیم .

در این همایش در پایان تراوتی به عنوان مسئول و نماینده دانش آموزان بیانیه ای را  قرائت نمودند که در آن دوست داشتن زمین و مسئولیت داشتن در قبال زمین و حفظ و حراست از آن و شناخت ارزشهای محیط زیست و ایجاد پشتوانه فکری و علمی و فرهنگ سازی و دفع زباله و ……. مطرح شده بود.

امروز توسط فرماندار زنگ زمین پاک نواخته و سپس   توسط دانش آموزان هنرستان  کار و دانش دکتر معین فومن پاکسازی حریم رودخانه سطح شهر  نیز اجرایی شد./زلیخا صفری

photo_2017-04-22_03-10-03photo_2017-04-22_03-09-53photo_2017-04-22_03-09-48photo_2017-04-22_03-09-41photo_2017-04-22_03-05-59photo_2017-04-22_03-05-54photo_2017-04-22_03-05-48photo_2017-04-22_03-05-42photo_2017-04-22_03-03-50