صفیر گیلان؛خلیل بهروزی فر اظهار داشت: کیومرث صابری شخصیتی خلاق و بنیانگزار طنز نوین ایران و تاثیرگذارترین طنزپرداز دوران معاصر در حوزه سیاسی بود .

احتصاصی/صفیر گیلان؛نماینده مردم فومن در مجلس عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «طنز پهلو ۵» در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن گفت : گل آقا خدمت بزرگی را در حوزه سیاسی با طنزپردازی منتقدانه و هنرمندانه خود داشت  و ایران اسلامی در این حوزه مدیون کیومرث صابری است .

خلیل بهروزی فر اظهار داشت: کیومرث صابری شخصیتی خلاق و بنیانگزار طنز نوین ایران و تاثیرگذارترین طنزپرداز دوران معاصر در حوزه سیاسی بود .

نماینده فومن و شفت  با اشاره به اینکه گل آقا با استفاده از طنز انتقادات خود از مسئولان را به ویژه در حوزه سیاسی بیان می‌کرد، تأکید کرد: گل آقا خدمت بزرگی در حوزه سیاسی با طنز پردازی هنرمندانه از خود به جا گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: گل آقا در حوزه سیاسی به شوخی منتقدانه وارد عمل می شد و اثر خود را می گذاشت.

نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هنر و ابزارهای هنری برای انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است و همگان به ارادت رهبری نسبت به هنرمندان واقف هستند افزود: از رئیس اداره رهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره و پیگیری مجدانه ایشات تقدیر می کنم.

«فرامرز ریحان صفت» شاعر، نویسنده و طنز پرداز بنام کشور در خاتمه بیانیه هیات داوران و اسامی برگزیدگان را اعلام کرد .

در بخش داستان طنز : نوشین نقوی هیبتی از بندرانزلی مقام نخست را کسب کرد و افشین سلطانی از کرمانشاه و مریم شیرازی از تهران عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش شعر طنز نیز علی میری از سبزوار ، محسن کاویانی از قم و شایان نصرالهی از چالوس به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش داستان طنز افسانه فرخی از قوچان، حسن یارمحمدی از تهران، نوید ارتیانی از تهران، حسین رحمانی نکو از قم، سعید قلی زاده از تبریز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری