به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکر از حضور خبرنگاران در این برنامه خبری و با ابراز امیدواری درخصوص حضور فعال و پوشش مناسب خبری برنامه ها، از افتتاح پروژه ها و برنامه های فرهنگی متعدد و متنوع در این مدت خبر داد. […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکر از حضور خبرنگاران در این برنامه خبری و با ابراز امیدواری درخصوص حضور فعال و پوشش مناسب خبری برنامه ها، از افتتاح پروژه ها و برنامه های فرهنگی متعدد و متنوع در این مدت خبر داد.

قاسم نژاد با اعلام این که حدود ۶۰ پروژه در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها به طور عمده شامل افتتاح چندین پل روستایی، خانه مسافر، طرح های بوم گردی، طرح های اشتغالزایی، مراکز تولید و عرضه صنایع دستی، آب معدنی، پروژه های گاز، افتتاح بیش از ۱۲/۵ کیلومتر راه روستایی، افتتاح مرغداری، پروژه های برق، روکش آسفالت، طرح های اقتصادی و تولیدی در حوزه های عمران شهری و روستایی، اقتصاد مقاومتی و غیره انجام می شود.

فرماندار شهرستان فومن با بیان این که بخش مهمی از پروژه ها به حوزه های آب، آسفالت، معابر شهری و روستایی و کارگاه های تولیدی اختصاص می یابد، از آغاز برنامه های روز اول دهه فجر با گلباران اولین شهید انقلاب اسلامی، معلم شهید، ابراهیم جعفری در روستای بویین خبر داد.

وی با اشاره به این که امسال پروژه های خوبی برای مردم انجام می شود، از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان و دریافت ۱۰ میلیارد تومان دیگر از معاون محترم رئیس جمهور با تلاش نماینده محترم شهرستان فومن خبر داد که به همراه سایر اعتبارات دریافتی، مجموع اعتبارات شهرستان را به ۴۳ میلیارد تومان خواهد رساند.

فرماندار افزود: امیدواریم با جذب و تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد انجام پروژه های بیشتری برای مردم شهرستان فومن در سال آتی باشیم.

قاسم نژاد ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان، پوشش رسانه ای این برنامه ها در طول دهه فجر به طور شایسته انجام شود.

وی خاطر نشان ساخت که اعلام میزان اعتبارات به مردم، اطمینان بیشتری به ایشان درخصوص مالکیت پروژه ها و حفظ و نگهداری از آنان می دهد.

وی اظهار کرد: به زودی در نماز جمعه شهرستان گزارشی از دستاورد ۴۰ ساله و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ارائه خواهد کرد.

قاسم نژاد با اعلام این که در طول دهه فجر بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی نیز برگزار خواهد شد، از برگزاری برنامه های ویژه در مراکز بخش ها و روستاهای بزرگ خبر داد و افزود: آموزش و پرورش در ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس برنامه های متنوعی خواهد داشت و در کنار آن، هیئت امناء و کانون های فرهنگی مساجد به همراه شوراهای اسلامی و دهیاران  در روستاها برنامه برگزار خواهند کرد.

قاسم نژاد اعلام کرد: همچنین در روز ۱۸ بهمن ماه، کارگاه آموزشی حقوق شهروندی در شهرستان با حضور مدرس برجسته کشوری توسط فرمانداری شهرستان فومن برگزار خواهد شد.

فرماندار فومن با اشاره به شرایط فعلی جامعه و فشار اقتصادی تحمیلی از جانب دشمنان کشور بر جامعه و دولت، افزود: با وجود فشارها و دشواری ها، دولت با تمام قوا در صدد اجرای پروژه ها و تکمیل طرح های اجرایی در نقاط مختلف شهرستان است و با بهره گیری از ظرفیت های دولتی و خصوصی، بسیاری از پروژه ها افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۶ طرح بومگردی از سوی شهرستان به دستگاه متولی اعلام شد و در نتیجه آن ۱۸۴ واحد بومگردی احداث خواهد شد که به ظرفیت اسکان مسافرین در شهرستان خواهد افزود.

قاسم نژاد همچنین اعلام کرد: اگرچه آمریکا برای آسیب زدن به نظام و مردم، از طریق تحریم ها تلاش زیادی می کند، اما حرکت رو به جلوی کشور با اقتدار هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به تنها ماندن آمریکا و توقف اجماع جهانی علیه کشور به واسطه برجام که معاهده ای بین المللی و از دستاوردهای برجسته دولت تدبیر و امید بوده است، خواهان خودباوری و اعتماد به مسئولین و دولت در رفع مشکلات جاری تحمیل شده بر کشور شد و افزود: با صبر و پایداری مردم، با اعتماد به مسئولین خدمتگذار دولت تدبیر و امید، در کنار همدیگر از مشکلات عبور خواهیم کرد و جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه هرچه بیشتر برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شهرستان در اثر وقوع سه مرحله سیلاب که خسارات زیادی به زیرساخت های شهرستان فومن زد، افزود: انتظار اطلاع رسانی منصفانه بسیاری از اقدامات و تلاش های نیروهای دولتی می رفت.

قاسم نژاد با اعلام این که به موجب تلاش مسئولین شهرستان در مجموع، ۶/۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بحران جهت جبران خسارات شهرستان تأمین اعتبار شده است، از در نظر گرفتن حدود ۲/۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی یا تعمیر خانه های روستایی خسارت دیده در قالب تسهیلات رایگان یا کم بهره خبر داد.

فرماندار فومن در ادامه اظهار کرد: با دست خالی به جنگ ویرانی ناشی از سیل رفتیم و با استفاده از امکانات دولتی و بخش خصوصی برای مردم شهرستان تلاش کردیم. پل قلعه رودخان به ظرفیت ۴۰ تن در کمتر از دو هفته نصب شد، بازسازی و ترمیم سردهنه رودخانه ها در دستور کار مطالعاتی قرار گرفت، برای بازسازی تاسیسات آب شرب روستایی در سیدآباد و سیدسرا اعتبار در نظر گرفته شد، برای بازسازی دهنه پل حیدرآلات، احداث دیواره حائل در پل کمال محله و تنگدره اعتبار گذاشته شد، تأمین مالی بازسازی و ترمیم شبکه و تاسیسات خسارت دیده برق مورد توجه قرار گرفت و برای ده ها پروژه دیگر به منظور رفع خسارات ۶۳ میلیارد تومانی ناشی از وقوع سیل برنامه ریزی و کار تخصصی شد.

در انتهای این جلسه، رئیس شورای اداری شهرستان فومن به پرسش های خبرنگاران درخصوص مسائل مختلف مرتبط با پروژه های دهه فجر سال جاری و همچنین مسائل شهرستان پاسخ داد.