صفیر گیلان؛پیرو انتشار فیلم صید غیرمجاز ماهی به وسیله عده ای از صیادان صید غیرمجاز در رودخانه محسن آباد بندرکیاشهر، این متخلفان در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش صفیر گیلان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت : به دنبال انتشار صید غیرمجاز و غیرقانونی  ماهی توسط شماری از متخلفان صید در رودخانه سفیدرود در منطقه محسن آباد بندر کیاشهر با رصد و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، در عملیاتی غافلگیرانه این صیادان غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیل حسین پور اظهار داشت: متخلفان دستگیر شده با تنظیم سه فقره شکایت از طرف یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه برای پیگیریهای قانونی و برخورد قاطع با متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی میزان خسارت وارد آمده از این متخلفان صید و شکار به محیط زیست را  پانصد و ۲۰ میلیون ریال برآورد کرد.
اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین امیدوار است با برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان صید و شکار از این پس شاهد کاهش اینگونه آسیب به محیط زیست استان  باشیم.


رودخانه سفید رود شاهرگ حیاتی و حفاظت شده جنوب دریای کاسپین و از زیستگاه های بسیار مهم ماهیان استخوانی و خاویاری محسوب میشود که در مصب خود در قلب پارک ملی بوجاق کیاشهر، به دریا می پیوندد.

این رودخانه در فصل مهاجرت و زادآوری آبزیان محل زندگی انواع سفید ماهیان، کپور ماهیان، ماهیان خاویاری و سایر زیستمندان با ارزش دریایی است.

هر گونه صید در این رودخانه ممنوع می باشد و با متخلفین برابر قوانین برخورد خواهد شد.