دکتر باقری فرد دغدغه‌های مطروحه مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دغدغه‌ای مشترک و قابل‌حل دانست و گفت: این مشکلات و چالش‌ها با تعیین اولویت و تخصیص بودجه‌ها قابل‌حل است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، عصر امروز نشست مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر ابوالفضل باقری فرد – معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست مهم‌ترین رکن دانشگاه را مقوله آموزش دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین رکن در دانشگاه آموزش و مهم‌ترین رکن آموزش، اساتید فرهیخته و نخبه حاضر در آن هستند.

وی اساتید را تجدید ناپذیر دانست و افزود: باید قدر اساتید فرهیخته، نخبه و مبرز در نظام سلامت را که تکرار نشدنی هستند، دانست.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی از اقدامات در راستای نگهداشت اساتید و نخبگان علمی کشور، گفت: یکی از این اقدامات برداشتن سقف دریافتی اساتید و اعضای هیئت‌علمی بود که بارقه‌های امید را در اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت جغرافیایی به‌ویژه اساتید جوان ایجاد کرد.

دکتر باقری فرد دغدغه‌های مطروحه مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دغدغه‌ای مشترک و قابل‌حل دانست و گفت: این مشکلات و چالش‌ها با تعیین اولویت و تخصیص بودجه‌ها قابل‌حل است.

وی با تقدیر از پیشرفت طرح‌های عام‌المنفعه سلامت ازجمله دانشکده پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت، گفت: این طرح‌ها پیشرفت خوبی در استان دارند و وزارت بهداشت مصمم بر حمایت از طرح‌های نیمه‌تمام جهت بهره‌برداری مردم است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تغییر فرایندها و اثربخشی در امور تأکید کرد و گفت: روند خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغازشده و امیدواریم این سطح پیشرفت در دانشگاه با تعامل همه ارکان درون و برون‌سازمانی، تداوم داشته باشد.

دکتر باقری فرد با اشاره به شمار بالای شهدای مدافع سلامت در گیلان، گفت: این تعداد شهید در راه خدمت به مردم نشان‌دهنده اوج خدمتگزاری به مردم در عرصه سلامت است.

وی از آمادگی وزارت بهداشت پیرامون ارائه مجوز راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این دانشگاه هم در سطح ارائه‌دهندگان آموزش و هم آموزش دریافت‌کنندگان در سطح بالایی قرار دارد و هر رشته‌ای که مورد تقاضا باشد یقیناً با موافقت وزارت متبوع همراه خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه کارت‌های ویژه اساتید و اعضای هیئت‌علمی در کشور خبر داد و گفت: این کارت برخی از خدمات رفاهی موردنیاز اعضای هیئت‌علمی را ارائه می‌کند.

دکتر باقری فرد با اشاره به حضور هزاران نفر از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل خارج از کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای بین‌المللی سازی ظرفیت بسیار خوبی در پذیرش این دانشجویان خارجی دارد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، چالش‌ها و راهکارها جهت توسعه و ارتقای نظام آموزش پزشکی در گیلان پرداختند