سرهنگ حبیبی به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرصت  طلایی برای تکریم و تجلیل از کسانی است کا ایستادند تا ما و شما امنیت و عزت و اقتدار داشته باشیم گفت

اختصاصی/صفیرگیلان؛حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرصت  طلایی برای تکریم و تجلیل از کسانی است کا ایستادند تا ما و شما امنیت و عزت و اقتدار داشته باشیم گفت ؛دفاع مقدس زیباترین جلوه رشادت و همبستگی  ملت ایران و آحاد جامعه بود.

سرهنگ حبیبی به حضور ارزشمند ۱۰۰ هزار رزمنده  در این دفاع اشاره و افزود؛ ۲۰ درصد جمعیت حاضر در دفاع مقدس  جمعیت جوان بودند که نقش میدانی ایفا می کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به نقش پر رنگ گیلان در دفاع مقدس با بیش از ۸ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۲ شهید مدافع حرم اشاره و افزود؛ دفاع مقدس فقط شکست یک دشمن نبود بلکه حاکم شدن تفکر ناب اسلام محمدی در دنیای معاصر با وحدت و یکپارچگی مسلمانان بود.

وی تصریح کرد؛امروز مردم  و ملت مسلمان با الگو گرفتن از قیام و مجاهدت جوانان در دفاع مقدس در مقابل نظام  سلطه ایستادگی می کنند.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس را  با شعار ما می توانیم  عنوان نمود و گفت: بیش از ۴ هزار فعالیت در غالب  تجلیل از پیشکسوتان در سطح استانی و نیز تجلیل در سطح روستاها،رژه نیروی مسلح،،افتتاح نمایشگاه،یادواره شهدا نشست هم اندیشی سنگر سازان بی سنگر، و …. اعلام کرد.

حبیبی با بیان اینکه دفاع مقدس  محل وحدت و انسجام  و محلی برای تجمع همه ی نیروهای مردمی بود گفت؛ امسال ما افتتاح مزار شهدای گمنام ،کنگره ادبیات پایداری،رونمایی از پوستر سرود کشوری،تئاتر خیابانی و زنگ ایثار و شهادت را نیز در برنامه داریم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  به رونمایی از مستند ۱۵۱۳ شهید حوزه پشتیبانی اشاره و افزود؛ این مستند اولین بار در استان ساخته وپخش می شود.

حبیبی  از تکمیل فاز اول مجتمع  فرهنگی باغ موزه  رزمندگان  دفاع مقدس در دهه فجر خبر داد و گفت؛؛ این مجتمع دفاع مقدس علاوه بر بخش مختلف یک سالن آمفی تئاتر  را با ظرفیت  یک هزاری پارکینگ نیز در خود جای داده است که با اعتبارت استانی تکمیل می شود.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری