بیست و چهارمین جشنواره‌ی خیرین مدرسه‌ساز استان با رویکرد تکمیل پروژهای دولتی و با هدف تکریم از خیرین مدرسه ساز با حضور خیرین محترم مدرسه ساز، استاندارمحترم، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، دانش آموزان منتخب در پویش های آجر به آجر، برخی از مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در سالن غدیر استانداری با برنامه های متنوع برگزاری شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ بیست و چهارمین جشنواره‌ی خیرین مدرسه‌ساز استان با رویکرد تکمیل پروژهای دولتی و با هدف تکریم از خیرین مدرسه ساز با حضور خیرین محترم مدرسه ساز، استاندارمحترم، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، دانش آموزان منتخب در پویش های آجر به آجر، برخی از مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در سالن غدیر استانداری با برنامه های متنوع برگزاری شد.

خیرین مدرسه ساز گیلان؛ پیشتاز در کشور

، مهندس علی دقیق  در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان، اظهار کرد: دولت سیزدهم در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمن رویکرد مدرسه سازی دارد.

وی از ساخت ۳۸۱ مدرسه و فضای آموزشی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد از مدارس و فضاهای آموزشی از ابتدای تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در استان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به وضعیت آماری رو به رشد این استان در حوزه مدرسه سازی بیان کرد: گیلان در حوزه نوسازی و ایجاد فضاهای آموزشی در کشور جز استان‌های پیشتاز است.

دقیق از اجرای ۸۳ واحد آموزشی توسط بنیاد محترم برکت در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۵۵ واحد آموزشی به اتمام رسیده و مابقی پروژه ها در دست اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در اولویت کاریمان قرار دارد، افزود: مشارکت خیرین در تجهیز و نوسازی مدارس می‌تواند کمک بزرگی به ارتقای آموزشی استان کند.

تکریم از خیرین به یک تکلیف و فرهنگ تبدیل شود

دکتر اسدالله عباسی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان با تکریم جایگاه ارزشمند این قشر اثر گذار جامعه، اظهار کرد: باید تکریم از خیرین در همه بخش ها بعنوان یک تکلیف و فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به گام بلند و ارزشمند خیرین مدرسه ساز، افزود: اکثر اقشار مردم که به نوعی با مدارس ارتباط دارند خودشان را مدیون خیرین مدرسه ساز می دانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز سنگ بنای کمال یابی و آگاهی بخشی جامعه را فراهم می کنند، گفت: خیرین مدرسه ساز کار مانا و جاودانه ای برای آگاهی بخشی جامعه انجام می دهند کاری که تا ابد منشا خیر و برکات است.

دکتر عباسی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نگاه توسعه محور و آینده نگر دارند، اضافه کرد: ریشه محرومیت با بذر آموزش و پرورش و در مدارس از بین می رود و آموزش سنگ بنای توسعه و محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به اهمیت وجود مدارس و مراکز آموزشی، افزود: مدارس محل پرورش انسان های بزرگ و آینده ساز است و سرمایه گذاری در این بخش بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خالق اندیشه های پاک و اثرگذار هستند، گفت: آینده کشور به دست دانش آموزان و از طریق مدارس ساخته می شود.

دکتر عباسی با تاکید بر توجه ویژه در حوزه مدرسه سازی استان، بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم بویژه در گیلان توجه به آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: از محل مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر رفع موانع از سر راه آموزش، افزود: مدارس و فضاهای آموزشی گیلان باید بیشتر مورد توجه دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم خیرین مدرسه ساز که همانند دیگر خیران نیک اندیش با خدا معامله کرده اند، ارزش‌گذاری به جایگاه علم و دانش است، گفت: خیرین مدرسه ساز خالق اندیشه های پاک و اثرگذار جامعه هستند.

شاهکار تحسین بر انگیز خیران مدرسه ساز در گیلان

محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جشنواره اظهار کرد: اهمیت خیر به اندازه‌ای است که خداوند فرستادن پیامبران را بر پایه خیر و نیکی استوار کرده است.

وی با بیان اینکه خیرخواهی و خیرورزی راه سعادت و خوشبختی را تسهیل می‌کند، افزود: خیرورزی در عرصه آموزش و پرورش از بهترین اعمال است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه خیرین گیلانی در حوزه مدرسه سازی شاهکار کردند، گفت: اقدامات خیرین گیلانی در عرصه مدرسه سازی کم نظیر و توصیف نشدنی است.

در پایان این مراسم ۲۶ نفر از خیرین مدرسه‌ساز و دانش‌آموزان برگزیده در پویش‌های مربوط به مدرسه‌سازی از جمله آجر به آجر تجلیل شدند.

نمایشگاه دستاوردهای خیرین مدرسه ساز و رونمایی از کتاب زندگی خیر گیلانی “پروانه لاجوردی” از دیگر برنامه های بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در سه هزار و دویست واحد آموزشی دولتی و هشتصد مدرسه غیردولتی در حال تحصیل می‌ باشند