اختصاصی/صفیر گیلان؛دهمین مجمع عالی بسیج گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و مسوولان و نخبگان بسیجی در استان برگزار شد.

اختصاصی/صفیر گیلان، دهمین مجمع عالی بسیج گیلان با حضور مسؤولان و نخبگان بسیجی صبح چهارشنبه در سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد.

«سرهنگ عباس حسینی» جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین اظهار کرد: بسیج در مناسبت‌های مهم و حساس نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن، مسؤولیت پذیر و متعهد بودن، با اخلاص و در راه خدا کار کردن از شاخص ترین ویژگی‌های بسیجیان است، گفت: برای رفع مشکلات مردم، فرهنگ بسیجی باید در بین جامعه نهادینه شود.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه بسیج اقشار دارای ۱۹ رده است، اضافه کرد: همه این رده‌ها در راستای کارآمد سازی دولت اسلامی و کمک به دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۶۵ طرح ارسال شده به دبیرخانه مجمع بسیج بر اساس اولویت بندی، ۴ طرح در این اجلاسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: ایجاد کلینیک حقوقی و قضائی جهت افزایش و ارتقای دانش حقوقی در سطح جامعه، ارتقای کیفیت جسمی و روانی سالمندان، پرورش اصلاح نژاد گوسفند، پرورش ماهیان سردابی و همچنین طرح همیار کشاورزی با هوش مصنوعی از موضوعات ۴ طرح می‌باشد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: مجمع بسیج استان دارای ۹ گروه و مجمع بسیج در شهرستان‌ها دارای ۶ کارگروه است که گروه‌های مجمع بسیج استانی در حوزه «زنان و خانواده»، «فرهنگ و اجتماع»، «اقتصاد»، «بهداشت و محیط زیست»، «رسانه و فضای مجازی» فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر نهادی از ظرفیت بسیج استفاده کند موفق می‌شود، تصریح کرد: امید است دولت مردمی پشتیبان مجامع بسیج در راستای شناسایی و رفع مشکلات باشد زیرا جلب رضایت مردم از اهداف عالیه مجمع بسیج است.

در این اجلاسیه نماینده ولی قیه در استان و امام جمعه رشت،سردار جلایی،حجت الاسلام چهری و ۴ نفر از ارائه دهندگان نحبه طرح نیز به ذکر سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، این اجلاسیه میزبان پیکر ۲ شهید گمنام در گیلان بود که طی مراسمی مسؤولان و بسیجیان با این شهدای والامقام تجدید میثاق و وداع کردند.

همچنین تجلیل از ۴ خانواده شهید و ۳۵ نفر از مجامع بسیج از برنامه‌های پایان بخش این اجلاسیه بوده است.

عکس/زلیخا صفری راسته کناری

 

  • نویسنده : عکاس : زلیخا صفری راسته کناری