به گزارش صفیر گیلان، دکتر میرشمس مومنی‌زاده، عصر امروز به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای بود تا توسط شما عزیزان که حلقه واسط بین مردم و مدیران اجرایی هستید، دستاوردهای چهل ساله انقلاب را […]

به گزارش صفیر گیلان، دکتر میرشمس مومنی‌زاده، عصر امروز به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، اظهار کرد: چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای بود تا توسط شما عزیزان که حلقه واسط بین مردم و مدیران اجرایی هستید، دستاوردهای چهل ساله انقلاب را به سمع و نظر مردم عزیزمان برسانیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه ایام دهه فجر همواره فرصتی برای تبیین خدمات، اقدامات و عملکرد دولت بوده است، افزود: در دهه فجر سالجاری ۳۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می‌رسد که تعداد ۲۰۸ پروژه افتتاح و ۳ پروژه دیگر هم عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. همچنین ۳۵ پروژه طرح‌های اقتصادی است که با استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی ایام دهه فجر که به ارزش ۵۰۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند ۲۰۳۹ فرصت شغلی دائم و موقت ایجاد کرده است، ادامه داد: اعتبار پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد از محل منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات استانی و ملی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

دکترمومنی‌زاده تصریح کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر ۲۵۰۰ برنامه مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی توسط دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های فرهنگی در سطح شهرستان رشت برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: از ۳۳۶ پروژه‌ای که در دهه فجر افتتاح می‌شود، در بخش «آموزش و نوسازی مدارس» ۸ پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین در بخش «انرژی، برق منطقه‌ای و توزیع برق شهرستان» ۱۵ پروژه به همراه ۸۶ ریز پروژه که با اعتباری حدود ۵۹ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش «بهداشت و درمان» ۴ پروژه خدمات بهداشتی و درمانی با اعتبار یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد؛ در بخش «حمل و نقل جاده‌ای» اعم از راه و شهرسازی، راهداری و هواشناسی ۵۲ پروژه در خدمت مردم قرار می گیرد که ۱۴ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و۵۰۰ هزار تومان هزینه دربرداشته است.

دکترمومنی‌زاده، با بیان اینکه در بخش «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» هم ۱۶ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بهره برداری می‌رسد، گفت: در بخش «صنعت، معدن و تجارت» هم ۷ پروژه با اعتبار ۱۵۹ میلیارد و ۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افتتاح خواهد شد.

نماینده دولت در شهرستان رشت بیان کرد: در بخش «عمران روستایی و دهیاری‌ها» ۲۳ پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد؛ «عمران شهری» از دیگر بخش‌هایی که شامل شهرداری رشت و شهرداری‌های تابعه شهرستان می‌شود ۱۶۷ پروژه به بهره برداری می‌رسانند که ۱۶۸ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان برای آن ها هزینه شده است.

فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: در بخش «آب و فاضلاب شهری و روستایی» ۵ پروژه به ارزش یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بهره برداری می‌رسد. همچنین در بخش «جهادکشاورزی و شیلات» ۱۲ پروژه به ارزش ۵۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

دکترمومنی‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه «گردشگری» هم ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، ۳ پروژه هم در حوزه «اوقاف» با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود. در بخش «ورزش و جوانان» ۵ پروژه افتتاح می‌شود که ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار دران هزینه شده است.

وی در خصوص افتتاح پروژه‌های دهه فجر به تفکیک بخش‌های شهرستان رشت، اضافه کرد: در بخش «خشکبیجار» ۱۴ پروژه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، در بخش «خمام» ۳۵ پروژه با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در بخش «لشت نشا» ۹ پروژه به ارزش ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، در «کوچصفهان» ۲۷ پروژه با ۷۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار، در بخش «سنگر» ۲۰ پروژه با ۱۷ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار، در بخش «مرکزی» ۳۴ پروژه با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بهره برداری می‌رسد.

دکترمومنی‌زاده با بیان اینکه در شهر رشت ۱۹۶ پروژه با اعتبار ۲۴۶ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بهره برداری می‌رسد، گفت: مجموع پروژه‌هایی قابل افتتاح در شهرستان رشت ۳۳۶ پروژه با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان می‌باشد.