مدیر کل اوقاف گیلان در بقعه سید محمد کیا لنگرود گفت؛توزیع ۱۶۰۰ بسته مهر تحصیلی در سال ۱۴۰۲امروز دوازدهم مهر با عطر مهدوی روزی خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان گیلانی را بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف گیلان در مراسم قرار دوازدهم در بقعه سید محمد کیا روستای پاپکیاده لنگرود؛ با بیان اینکه واقفین مجاهدان ماندگار تاریخ هستند گفت:واقفین در کنار شهدا که جان خود را وقف اسلام کردند مجاهدت مال را به بشریت آموختند.

وی محرومیت زدایی و انسان دوستی را از نکات برجسته سیره معصومین خواند و تاکید کرد؛عمل به نیات واقف رسالت اصلی سازمان اوقاف است.

علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم به مردم استان گیلان خدمات اجتماعی ارائه شده است. افزود:پرداخت حقوق موقوفات منجر به اتفاقات مبارکی مانند قرار دوازدهم و رفع محرومیت خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلات تاکید کرد؛احیای موقوفات اگر صورت بگیرد بازوی قدرتمند نظام اسلامی در رفع محرومیت خواهد بود.

مدیر کل اوقاف گیلان در بقعه سید محمد کیا لنگرود گفت؛توزیع ۱۶۰۰ بسته مهر تحصیلی در سال ۱۴۰۲امروز دوازدهم مهر با عطر مهدوی روزی خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان گیلانی را بر جای گذاشت.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان قرار دوازدهم مهر ۱۴۰۲ در کل استان۱۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان و همچنین۱۶۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل ۵۰ هزار نوشت افزار و لوازم التحریر به ارزش هر بسته ۷۵۰ هزار تومان و جمعا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان،کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیون تومان،کمک هزینه خرید یخچال به ارزش ۱۲ میلیون تومان،کمک هزینه برای دارو و درمان ۲۰ میلیون تومان بوده است که جا دارد از خیران ویژه تقدیر و تشکر کنیم.

وی همچنین از جمع آوری و توزیع ۳۵ تن برنج به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد تومان از محل کمک های مردمی خبر داد و گفت:خیرین و عواید موقوفات برای پخت در مواکب اربعین در مرز مهران و موکب های گیلانی مستقر در مسیر اربعین حسینی صرف شد.

امروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در شهرستان لنگرود از موقوفه میرزابابا خالکیاسری ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون شامل حبوبات، رب، روغن، ماکارونی و برخی مواد غذایی
توزیع ۳۰ بسته مهر تحصیلی با ارزش کلی ۲۴ میلیون تومان شامل کیف، تعدادی دفتر و نوشت افزار، مدادرنگی و دیگر ملزومات تحصیلی  توزیع شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری