آیت الله فلاحتی با اشاره به آسیب‌های برخی کم‌کاری‌‌ها در دولت‌های گذشته تصریح کرد: دولتی در تراز ملت شجاع و شهیدان است که در ساحات جهانی حرف برای گفتن داشته باشد از طرفی هیچ دولتی جرات حذف ارز ترجیحی را نداشت اما دولت سیزدهم این اقدام را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سفر یک روزه به شهرستان صومعه سرا  گلباران مزار شهدا شرکت در نشست شورای اداری ، دیدار با خانواده‌های شهدا ، دیدار با روحانیان و حضور در مراسم یادواره شهدا،دیدار با مردم در مصلی این شهر ، از برنامه‌های سفر آیت الله فلاحتی به صومعه سرا بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به مشکلات اراضی در استان اظهار داشت: تخطی و کوچک شدن اراضی و هجوم بیگانگان از جمله مشکلات استان است و در این حوزه نشست‌هایی با مسئولان ذی‌ربط داشته و پیگیر هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به توطئه‌چینی و پازل‌چینی دشمن در حوزه فرهنگ گفت: دشمن سالها در این حوزه پازل‌چینی کرده است و ما برای خنثی‌سازی توطئه دشمن بیکار ننشسته‌ایم و طرح و برنامه‌هایی که برای برچیده شدن این بساط داشته‌ایم، به فرمانداری و دادستانی‌ها و سایر نهادها ارائه می‌شود و معتقدیم باید با طرح و نقشه و برنامه پیش برویم.

مدیریت امروز باید آگاهانه و هوشمندانه و پاسخگو باشد

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مدیریت جامعه امروز با ۳ دهه قبل فرق می‌کند افزود: مدیریت امروز باید آگاهانه و هوشمندانه و پاسخگو باشد‌ و در حل مسائل محیط زیست و حوزه‌های مختلف، از توانایی جوانان صاحب ایده و طرح استفاده شود.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: ایمان به هدف،در میدان بودن، ایمان به آرمان‌های انقلاب، طلبکار نبودن و خسته نشدن از جمله ویژگی‌های مدیر جهادی است.

وی با اشاره به آسیب‌های برخی کم‌کاری‌‌ها در دولت‌های گذشته تصریح کرد: دولتی در تراز ملت شجاع و شهیدان است که در ساحات جهانی حرف برای گفتن داشته باشد از طرفی هیچ دولتی جرات حذف ارز ترجیحی را نداشت اما دولت سیزدهم این اقدام را انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه وظیفه مسئولان نظام خدمت به مردم است و خدمات هم باید برای مردم گفته شود افزود: نمایندگان مجلس هم وظیفه جابجایی و عزل و نصب ندارند و می‌توانند به استاندار و فرماندار مشاوره دهند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز گفت: برای برگزاری پرشور انتخابات و حضور حداکثری مردم باید تلاش شود تا انسان‌های صالح و توانمند و در تراز نظام اسلامی به مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا کنند.

دیدار باخانواده شهیدان مسعود محمدی و قربانعلی آقازاده

 نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سفر یک روزه به شهرستان صومعه سرا  با گلباران مزار شهدا باخانواده شهیدان مسعود محمدی و قربانعلی آقازاده دیدار کرد.

شهید مسعود محمدی سال ۹۳ در نقطه صفر مرزی پیرانشهر و در مبارزه با اشرار به شهادت رسید و روحانی شهید قربانعلی آقازاده نیز سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان همچنین در نشست روحانیان شهرستان صومعه‌سرا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان همچنین در نشست روحانیان شهرستان صومعه‌سرا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با اشاره به نقش اثرگذار روحانیت در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی گفت : روحانیان ایران در روشنگری مردم و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وهرجا که نظام نیاز داشته حضور ثمربخشی داشتند و با پیروی از ولایت و رهبری از آرمانهای انقلاب و شهدا پاسداری کرده‌اند.

آیت الله فلاحتی بابیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه واجب است افزود : امر به معروف و نهی از منکر بر همگان واجب است که انسانها را بسوی نیکی ، سعادت و معروف امر و از منکر و سئیات و بدبختی نهی کنند.

وی بابیان اینکه برای توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی نیاز به امکانات فرهنگی و اعتبارات ویژه است گفت : مسئولان کشوری و استانی باید برای توسعه فرهنگ اسلامی و پیشگیری از مفاسد اجتماعی امکانات مراکز فرهنگی را افزایش دهند و اعتبارات ویژه ای برای این کار های اختصاص دهند..

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری