سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان‌های تنفسی نزاجا نیز گفت: دستور فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش، مبنی بر احداث بیمارستان مجهز تنفسی در اسرع وقت و با تمام قدرت اجرا خواهد شد.

به گزارش صفیر گیلان؛امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش که برای بازدید از آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش و نیز آمادگی نیروهای ارتش در اصفهان برای میزبانی مسابقات ارتش‌های جهان و مردم‌یاری‌های نزاجا به اصفهان سفر کرده است، از مرکز واکسیناسیون ارتش در بیمارستان یکصد تختخوابی صحرایی اصفهان بازدید و دستور ساخت دومین بیمارستان دارای تجهیزات تنفسی را در این استان صادر کرد.

در این بازدید، دکتر «طاهره چنگیز» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سرهنگ خلبان «ولی رحمانی» فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان‌های تنفسی نزاجا و امیر «آذر افروز» ارشد آجا در استان اصفهان، فرمانده نزاجا را همراهی کردند.

امیر حیدری به کسانی که در مرکز واکسیناسیون ارتش در اصفهان مشغول انجام وظیفه بودند، خداقوت گفت و افزود: با توجه به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون علاوه بر دو بیمارستان صحرایی و مرکز واکسیناسیون در اصفهان و تهران، در زاهدان و خاش بیمارستان‌های دائمی تنفسی را احداث کرده‌ایم و با توجه به درخواست استاندار اصفهان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مبنی بر احداث یک بیمارستان مجهز تنفسی در اصفهان، مراتب به عرض فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر موسوی رسید و دستور فرمانده کل ارتش بر این شد که در این سفر مقدمات و دستور احداث این بیمارستان را در اصفهان صادر کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه مردم‌یاری در سطح کشور و آبرسانی به مناطق مورد نیاز، هم تانکر‌های آبرسانی نزاجا در سطح کشور اقدام به آبرسانی گسترده می‌کنند و هم به صورت زیربنایی وارد عمل شده‌ایم و در شهرستان زابل مسیر ۹۰ کیلومتری لوله‌کشی اب را شروع کرده‌ایم. در خوزستان هم اقداماتمان در حال اجراست. در حوزه مبارزه با کرونا، ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی با ۱۲ هزار کادر درمانی در حال کمک به مردم و مبارزه با این ویروس منحوس است.

دکتر چنگیز هم در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارتش در استان اصفهان و ایجاد مراکز قرنطینه و واکسیناسیون گفت: تاکنون هزاران نفر در مرکز واکسیناسیون مجهز نزاجا در اصفهان، واکسینه شده‌اند و اکنون که ما درخواست احداث یک مرکز تنفسی در کنار اورژانس بیمارستان الزهرا برای پذیرش بیشتر بیماران تنفسی را داشتیم تا به‌عنوان بخش تنفسی حاد استفاده شود، نیروی زمینی ارتش، خیلی زود اجابت کرد که اولاً جا دارد که تقدیر و تشکر ویژه‌ای از نیروی زمینی ارتش کنم و امیدوارم استمرار این کمک‌ها وتحقق شعار ارتش فدای ملت، به آینده بهتر کشورمان کمک شایانی کند.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی، فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث بیمارستان‌های تنفسی نزاجا نیز گفت: دستور فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش، مبنی بر احداث بیمارستان مجهز تنفسی در اسرع وقت و با تمام قدرت اجرا خواهد شد.

وی گفت: تلاش خواهد شد که با استفاده از تجربه ساخت بیمارستان‌های تنفسی در زاهدان و خاش، بیمارستانی مستحکم و دائمی و مجهز برای خدمت به مردم اصفهان آماده شود.