اختصاصی/صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر  و رسانه با اشاره به اینکه شهرستان فومن در علوم فقهی، ادبی و هنر افراد شاخصی را به کشور معرفی کرده گفت: فومن خاستگاه ادبی و علمای مذهبی و دینی همچون آیت الله بهجت فومنی(ره) است. ایشان با بیان اینکه امروز سفر […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر  و رسانه با اشاره به اینکه شهرستان فومن در علوم فقهی، ادبی و هنر افراد شاخصی را به کشور معرفی کرده گفت: فومن خاستگاه ادبی و علمای مذهبی و دینی همچون آیت الله بهجت فومنی(ره) است.

ایشان با بیان اینکه امروز سفر ریاست جمهوری یکی از مهمترین مباحث روز استان گیلان است گفت:همه باید تلاش کنیم تا با مشارکت،همدلی  و هم گرایی وحضوری چشمگیر مردم را در این استقبال داشته باشد.

فرماندار فومن با اشاره به تحریم و فشار دشمنان علیه این نظام در طول ۴۰ سال  تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ هشت ساله دشمن در همه عرصه‌ها علیه کشور اقدامات بسیاری انجام داده که همین جوانان و مردم با حضور در صحنه نقشه آنها را خنثی کرده‌اند و ما در سفر ریاست جمهوری نیز نیازمند اتحادهستیم .

ایشان با اشاره به اینکه امروز انگشت ما به سمت یکدیگر است گفت: شاید مسئولان اجرایی در برخی امور و تدابیر کاری خود اشتباهاتی داشته باشند ولی نیاز است نسبت به دولت و حاکمیت عادلانه ترین رفتارها را داشته باشیم.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه  مسائل جناحی و حزبی نباید وفاق و همدلی را از بین ببرد  و آنانی که نسبت به دولت و انتخابات منتقد هستند سر موعد تصمیم بگیرند افزود: تلاش کنیم تا از این سفر  ریاست جمهور در زمینه عمرانی و اقتصادی  بیشتر بهره ببریم .

وی با بیان اینکه شهرستان فومن در حوزه فرهنگی و هنری مظلوم واقع شده است، تاکید کرد: استعدادهای فراوانی در بخش‌های فرهنگی و هنری شهرستان فومن وجود دارد ولی متاسفانه ساختار به گونه ای بوده که در این حوزه بر حسب تمایل به برخی پر و بال دادیم..

قاسم نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه موازی کاری در حوزه فرهنگ و هنر زیاد شده و به همین دلیل متولی اصلی این حوزه نتوانسته به وظایف خود به خوبی عمل کند، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به معنای عام و خاص متولی کارهای فرهنگی است اما به دلیل نبود امکانات کافی و اعتبارات مناسب نتوانسته آنگونه که شایسته است در این زمینه اقدام کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه در صورت اختصاص اعتبارات مناسب این وزارتخانه می‌تواند برنامه‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر اجرا و ارائه دهد، افزود: در سطح شهرستان فومن نیز باید به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه میدان ورودی شهر فومن به زودی اماده بهره برداری می شود گفت: با وعده پیمانکاران این پروژه قبل از سال جدید برای تسهیل در ورود به شهر فومن و تسهیل در تردد مستقیم مسافران بازگشایی می  شود.

قاسم نژاد از رسانه ها خواست  تا با میل و روش خود مردم را برای حضور در محل سخنرانی ریاست جمهوری دعوت کنند تا روز  چهارشنبه ساعت ۹ صبح  با همکاری ارگانها و اتوبوس هایی که از این شهر به طرف لاهیجان در حرکتند با این تجمع بپیوندند.

موضوعات مطرح شده؛در پایان این نشست هر کدام از اصحاب فرهنگ و هنر و خبرنگاران  شهرستان فومن مشکلات خود را  مطرح و مطالباتی را از نماینده دولت تدبیر و امید خواستار شدند که مهمترین آن  مشکلات حوزه قرآنی،موزه مردم شناسی شهر فومن که فضای زیادی از اداره فرهنگ و ارشاد را اشغال نموده، دپوی زباله کنار اداره فرهنگ و ارشاد که نفس کشیدن را از اهالی این حوزه گرفته،نشست آخر سال نمی تواند جوابگوی خواسته های هنرمندان و رسانه باشد،تشکر از دولت تدبیر و امید بخاطر قطع یارانه هنرمندان،تهیه فیلم و مستندی از شهر فومن برای شناساندن جاذبه های این شهر،تئاتر شهر وضعیت خوبی ندارد و اینکه حال رسانه  شهرستان خوب نیست و رسانه ها کم رنگ دیده می شوند در حالی که قدرت قلم ورسانه بر کسی پوشیده نیست.

//زلیخا صفری

image_2019_3_3-11_8_31_754_FYN image_2019_3_3-11_6_43_323_lUe image_2019_3_3-11_5_50_359_tDH image_2019_3_3-11_5_32_633_I5I image_2019_3_3-11_5_5_564_Ai6 image_2019_3_3-11_4_43_965_UuS