به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه گیلان گفت: تاریخ شیعه زیباترین تاریخ میان تواریخ بشری است چرا که هم منطقی عمل کرده و هم با عقلانیت پیش رفته و هر جایی که کار کرده آبادانی از […]

امام جمعه رشت افزود: صاحبان مکاتب بشری هم از این شیوه استفاده می کنند اما چون مقصوشان ناپاک است به نتیجه نمی رسند.
وی روحانیت را از گروه‌های تاثیر گذار در جامعه شیعی و ایرانی خواند و گفت: این گروه شریان اعتقادی جامعه را در اختیار دارند.
آیت الله فلاحتی اظهار داشت: دشمنان در طول تاریخ دریافتند که باید از شیوه تبلیغی مورد استفاده روحانیت شیعه استفاده کنند و اکنون شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی و حتی عرفان های نوظهور هم که در دنیا تاخت و تاز می کند از برخی شیوه های تبلیغی ما تقلید می کنند.

وی تصریح کرد: شیوه تبلیغی شیعه شیوه انبیای الهی است و استفاده بهینه از زمان مشخصه اصلی آن است.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اینکه شیعه بهترین تاریخ را داشته برای این بوده که توانسته از زمان استفاده بهینه کند.
وی با بیان اینکه عالمان دین سفرشان هم خیر و برکت دارد، گفت: حضور یک طلبه در مناطق مختلف ارزشمند است چه برسد به بیان کلمه و حدیثی که برای جامعه سودمند هم بپردازند.
آیت الله فلاحتی تاکید کرد: باید شیوه تبلیغ را به آیندگان برسانیم.
وی خاطرنشان ساخت: بستر برای تبلیغ آماده است، البته کار تبلیغ بسیار سخت است اما اجر بی پایان دارد.
امام جمعه رشت گفت: تبلیغ دین تداوم راه اهل بیت است.

وی اظهار داشت: مبغلان دین مشمول سخن امام صادق(علیه السلام) هستند که فرمودند، همه موجودات آسمانها و ماهیان دریا برای طالب علم دین استغفار می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های اقامتی در برخی مناطق فاقد روحانی و مبلغ، گفت: در برخی روستاها که محوریت در مناطق دارند امکانات اقامتی تهیه شود تا چند مبلغ در آن ساکن شوند و به مناطق اطراف اقامت خود آموزش های فرهنگی و دینی ارائه کنند.

آیت الله فلاحتی همچنین خواستار فعالیت مبلغان و طلاب متخصص در حوزه تربیت کودک شد و گفت: مبلغین متخصص روانشناسی و فعال در حوزه تربیتی، در مهد کودک برای مربیان خانم برنامه داشته باشند و بر فعالیت های تربیتی در مهد کودک ها نظارت کنند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و حجت الاسلام تقوی، مسئول مبلغان اعزامی از سازمان اوقاف به بیان گزارشی از عملکرد طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه پرداختند.