مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ضمن دیدار با اعضای شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت، بر نقش تسهیل گری اداره کل در تمامی مراحل سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی ودارایی گیلان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بعد از مطرح شدن نقطه نظرات اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت در سه حوزه، توان اجرایی- سرمایه گذاری ، حیطه سرزمینی فعالیت و مصادیق موفقیت شرکت گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی می تواند از طریق ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی ، ارتباط شرکت با دستگاههای اجرایی را تسهیل کند.

علیرضا نوروزی بیان داشت: از آنجائیکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی عضو کمیته های مختلف واگذاری زمین است می تواند در امر شناسایی و واگذاری عرصه برای فعالیت سرمایه گذاری شرکت تعاونی توسعه و عمران نقش موثری داشته باشد.

وی در خصوص عرصه های قابل واگذاری به سرمایه گذاران گفت: ۳۱۹عرصه در استان شناسی شده که ۲۱۶ عرصه آن دارای مجوز بی نام بوده و قابل واگذاری است و شرکت تعاونی توسعه و عمران می تواند از این پتانسیل بهره مند گردد.

وی همچنین در خصوص فرصت های سرمایه گذاری افزود: فرصت های سرمایه گذاری خوبی در قالب واحدها و بنگاه های اقتصادی راکد و یا نیمه فعال در سطح استان وجود دارد که سرمایه گذار می تواند با طرح های قابل توجیه در حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی به بهره برداری مجدد آنها اقدام کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از هیات مدیره شرکت خواست تا نشست مشترکی را به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل داده تا در روند معرفی و فعالیت شرکت تسریع بعمل آید.

نوروزی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شده در غالب طرح مولدسازی نیز گفت: شرکت های سرمایه گذاری می توانند در قالب مدل مشارکت عمومی و خصوصی با دولت وارد معامله شده و همچنین با شیوه هایی در قالب هایی نظیر معاوضه، تهاتر و سایر روش های پیش بینی شده طرح و فعالیت اقتصادی جدیدی را راه اندازی کنند.

وی همچنین به تسهیلات بند الف تبصره (۱۸) اشاره و بیان داشت: سرمایه گذاران می توانند در اجرای پروژه های سرمایه گذاری و توسعه آن از این تسهیلات یارانه دار در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان بهره مند شوند.

     
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰