فرماندار شهرستان شفت با اشاره به این نکته که به دلیل ویروس کرونا، راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمیشود، گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در شفت برگزار نمیشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛  جلسه ستاد گرامیداشت روز جهانی قدس با حضور ابراهیم چراغی فرماندار، امام جمعه، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، رئیس ارشاد اسلامی، مدیر آموزش پرورش و دیگر ادارات ذیربط عصر امروز دوشنبه مورخ (۱۳ اردیبهشت) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن میرزا شفتی فرمانداری برگزار شد.

ابراهیم چراغی فرماندار شهرستان شفت در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در لیالی قدر، تسلیت شهادت امیر المومنان حضرت علی (ع) و تبریک گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: همه مسلمانان باید آزادی قدس شریف را سر لوحه کار خویش قرار دهند.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به این نکته که به دلیل ویروس کرونا، راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمیشود، گفت: اگر چه راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمیشود اما این موضوع به معنای تعطیلی این مناسبت نیست و از حداکثر ظرفیت های موجود برای بزرگداشت این روز مهم استفاده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری بسیاری از برنامه های میدانی وجود ندارد ادامه داد: در سال های گذشته، در ایام منتهی به روز جهانی قدس حجم بالایی از برنامه ها در شهرستان شفت برگزار میشد. اما امسال با توجه به شرایط موجود، باید از ظرفیت  فضای مجازی و رسانه برا تبیین این مناسبت استفاده کینم.

چراغی بیان کرد: اهمیت روز قدس در بین مردم باید زنده نگه داشته شود و در همین راستا مردم باید با گرامیداشت روز قدس با کمک فضای مجازی و نوشتن مطالب فاخر دشمنان را مایوس کرده و زمینه بیداری هر چه بیشتر جامعه مسلمانان در دفاع از مظلوم را فراهم کنند.

فرماندار در ادامه بیا داشت: برنامه امسال به صورت رژه موتوری و همچنین فعالیت هایی با حضور پور شور کاربران در فضای مجازی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بدون شک گرامیداشت روز جهانی قدس، پیامد ها و آثار ارزشمندی برای جهان اسلام، کشور های منطقه و مستضعفان عالم خواهد داشت که یکی از آن پیامد ها انسجام کشور های اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه شهرستان شفت افزود: امام خمینی (ره) با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظلم و سیاست های آن ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری شهرستان شفت