صفیرگیلان/نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس امسال نیز با توجه به جنایات چند ماهه رژیم صهیونیستی در غزه و حادثه اخیر، با حضور گسترده مردم و پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان/آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی(ع) که در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر(ع) رشت برگزار شد، ضمن تشکر از مردم گیلان برای پاسداشت و حفظ حرمت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: حادثه تروریستی روز گذشته در دمشق که منجر به شهادت سرداران رشید اسلام و جبهه مقاومت شد را تسلیت عرض کرده و به شدت محکوم می‌کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه سردار شهید زاهدی که در این حادثه به شهادت رسید، مدتی فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان را نیز عهده‌دار بود، افزود: نسبت به این شخصیت ارادت داشتیم و ایشان به معنای واقعی سردار بود.
وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس از ابتدای تاسیس، جنایات گسترده‌ای علیه زنان و کودکان بی گناه انجام داده است، تصریح کرد: امروزه، منفورترین، جنایتکارترین، باج‌گیرترین و ناقض‌ترین رژیم، همین رژیم صهیونیستی است.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه رژیم منحوس صهیونیستی در مقابل قطعنامه‌های سازمان ملل هیچ اعتنایی نمی‌کند، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری که جز خاک ایران محسوب می‌شد قطعا با پاسخ پشیمان‌کننده روبرو خواهد شد. اسرائیل با اینگونه حملات نابودی خود را تسریع می‌کند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی به واسطه جنایتی که مرتکب شد، بدون شک از طریق جبهه مقاومت به سزای اعمال خود می‌رسد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس امسال نیز با توجه به جنایات چند ماهه رژیم صهیونیستی در غزه و حادثه اخیر، با حضور گسترده مردم و پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.
آیت‌الله رمضانی در ادامه، با اشاره به اینکه شب‌های قدر معطر است و رایحه‌اش را هر کسی نمی‎تواند درک کند، اظهار کرد: ماه رمضان روح انسان را لطیف می‌کند تا این رایحه را استشمام کند. کسانی که سر و کارشان با معنویت نباشد از شب‌های قدر بهره‌ کمتری می‌برند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم تا از دعای حضرت ولی عصر(عج) بهره مند شویم. باید با حضرت زندگی کنیم و از ایشان اطاعات نماییم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امروزه تبعیت از حضرت مهدی(عج) تبعیت از مرجعیت و ولایت است، گفت: ما باید به اندازه‌ای تبعیت از مرجعیت و ولایت را نشان دهیم تا بعد ظهور، خود را برای دنیای گسترده‌تر آماده و مهیا کنیم.
آیت‌الله رمضانی یکی از مهمترین دعاها در شب‌های قدر را رسیدن به شرح صدر عنوان کرد و افزود: شرح صدر در تمام مراحل زندگی از جمله رشد شخصی، رشد روحی و رشد معنوی و همچنین رشد و تعالی جامعه و خانواده می‌تواند کمک‌کار انسان باشد.
وی ابراز داشت: ما می‌توانیم از شرح صدر به عنوان یک فضیلت بزرگ اخلاقی در همه مقاطع و مراحل زندگی بهره‌مند شویم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سه علامت و نشانه شرح صدر اشاره کرد و گفت: نشانه اول در واقع جدا شدن از سرای غرور است. نشانه دوم نیز توجه به سرای جاویدان است و نشانه سوم هم آماده شدن برای استقبال از مرگ پیش از رفتن می‌باشد.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در شب‌های قدر، یأس و ناامیدی جایی ندارد، تصریح کرد: در شب‌های قدر هم باید ببخشید و هم بخشیده شوید. شب قدر، شب دستگیری، نجات، رهایی و آزادی است و باید خود را از قید و بندهای دنیایی آزاد کنیم.
وی با بیان اینکه زندگی در دنیا بدون رنج نیست بلکه باید رنج علم، دانش، معرفت، عبادت، بندگی و اخلاص را تحمل کنیم، گفت: شب‌های قدر باید گنج درون خودمان را پیدا کنیم و لازمه آن، شرح صدر است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ترازوی روز قیامت، علی ابن ابی طالب(ع) است، تاکید کرد: هر که اعمال و رفتارش برای رضای خدا و پیامبر باشد، جایگاه و فضیلت پیدا می‌کند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه کسی است که یک عمر اخلاص داشت و خداوند او را پر آوازه کرد، افزود: از یک سوء تشییع جنازه باشکوه در سراسر کشور و از سوی دیگر ارادت مردم کشورهای مختلف که نام حاج قاسم را بر زبان دارند، نمونه‌ای از وعده الهی است.
وی خاطرنشان کرد: در هر جا از شبه قاره هند مانند کشورهای هندوستان، بنگلادش و پاکستان که حضور داشتیم، تصویر حاج قاسم بر روی دستان مردم بود.