صفیر گیلان؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد:۱۰ نفر از نخبگان قرآنی استان گیلان به مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت ،حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان در جمع رسانه ها  اعلام کرد: این افراد از میان ۱۶ قاری، حافظ، مرتل و موذن گیلانی راه یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کشوری برگزیده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ضبط مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کشوری مهر ماه سال جاری در حرم مطهر فاطمه اخری (س) رشت با حضور ۱۶ قاری، حافظ، مرتل و موذن گیلانی برگزار و صوت و تصویر راه یافتگان گیلانی به مرحله نیمه نهایی با حضور استاد محمود لطفی نیا به عنوان ناظر و استاد مصطفی پور به عنوان هادی حفاظ در بخش برادران و خانم باغبان هنردوست ناظر و هادی حفاظ در بخش خواهران ضبط و برای داوری به تهران ارسال شد.

وی افزود: این افراد برگزیدگان مسابقات استانی قرآنی کریم گیلان هستند که از بین ۱۵۰ قاری و حافظ گیلانی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
علیزاده به نخبگان گیلانی راه یافته به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در رشته قرائت تحقیق، عاطفه ناصح، در رشته دعاخوانی‌ هاجر خورشیدی و در رشته ترتیل مهدی عبرتی نمایندگان گیلان در این دوره از مسابقات هستند.
وی خاطرنشان کرد: در رشته حفظ کل امید رضا رحیمی و سوگند رفیع زاده و در رشته حفظ ۲۰ جزء، زکیه صابر به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در رشته تفسیر مهدی ربیعی لاکمه سری، غلامرضا خداداد، مژگان نجفی و نسیم سالاری به نمایندگی از گیلان در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می کنند.
وی اذعان کرد: مرحله نهایی مسابقات آوایی، اواخر آذرماه سال جاری بصورت حضوری در تهران خواهد بود.

علیزاده اظهار داشت: زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقه تفسیر، ۲۰ آذر ماه سال جاری بصورت مجازی خواهد بود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری