محسنی با تذکر درباره انواع تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی و راه اندازی کارناوال قبل از اعلام نتایج را  ممنوع  دانست و بر  لزوم رعایت مرّ قانون توسط داوطلبان به ویژه در هفته پایانی و روز برگزاری انتخابات تاکید کرد

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن/نشست تبیین الزامات تبلیغاتی با داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله در سالن ارشاد شهرستان  برگزار شد.

محسنی در این جلسه با اشاره به در پیش بودن دو رویداد مهم ملی و محلی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، لزوم تحقق مشارکت حداکثری و افزایش شور و هیجان انتخاباتی سالم در این دوره انتخابات را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای بزرگنمایی مشکلات موجود در جامعه از جمله بیکاری، معیشت و کرونا، بر لزوم آگاهی و همراهی مردم و به ویژه داوطلبان با مسئولان و نظام در رفع مشکلات و توسعه هرچه بهتر کشور تاکید کرد و خواستار توجه به دستاوردها و خدمات نظام به مردم از جمله مقابله با بیماری کرونا شد و افزود: مشکلات در تمام جوامع از جمله کشورهای تحریم کننده جمهوری اسلامی نیز وجود دارد.

محسنی ضمن قدردانی از مشارکت و کمک های مردمی و خیرین در کنار نهادهای متولی در مبارزه با بیماری کرونا در سال گذشته و جاری، افزود: در همین بستر، قریب به ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی ارتش در حال جذب برای پروژه بیمارستان امام حسن (ع) شهر فومن می باشد و آن را به قطب درمانی غرب استان تبدیل خواهد کرد.

فرماندار شهرستان در ادامه اظهار کرد: تلاش دشمن معطوف به ناکارامد نشان دادن کل نظام است و دولت دیگر هدف آن نیست، لذا برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم پاسخی محکم به این خصومت هاست.

وی با بیان این که داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان باید نسبت به وعده های تبلیغاتی خود و امکان تحقق آن ها آگاه باشند، بر ضرورت و اهمیت اخلاق مداری و احترام به سایر داوطلبان رقیب در انتخابات تاکید کرد.
محسنی افزود: تلاش تبلیغاتی داوطلبان باید در راستای امیدافزایی باشد نه این که همسو با برنامه های خصمانه علی مردم باشد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در تبیین ضرورت دقت داوطلبان در وعده های خود، اظهار کرد: توجه به ظرفیت های شهر و امکانپذیری اجرای آن ها مطمح نظر قرار بگیرد.
محسنی با تشریح اهمیت این دوره از انتخابات افزود: در فضای سیاه نمایی دشمنان علیه میهن اسلامی، باید نسبت به حساسیت ها آگاه بود.
وی چهار رکن اساسی انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را مد نظر قرار داد و ضرورت اجرای دقیق و صحیح آن را توسط مسئولین و داوطلبان گوشزد شد.
محسنی در ادامه خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات به معنی امنیتی شدن انتخابات نیست، بلکه مستلزم همکاری مردم و تجلی مفهوم امنیت اجتماعی با مشارکت عموم می باشد.
رعایت عدالت، انصاف و جوانمردی در برگزاری انتخابات، از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار شهرستان بود.
وی درخصوص اهمیت سلامت انتخاب

ات به ویژه نقش مسئولان افزود: متولیان دولتی در قبال استفاده نشدن امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان مسئولیت سنگینی دارند.
محسنی با اشاره به تاخیر در اعلام آگهی اسامی داوطلبان، دلیل آن را تلاش مستمر و فشرده فرمانداری شهرستان در استفاده از حداکثر زمان لازم جهت دریافت آخرین اسامی تایید صلاحیت شده اعلام کرد: ۱۸۴ شعبه اخذ رای تعیین شده که تعداد شعب مناطق شهری ۳۵ مورد می باشد.

وی افزود: تبلیغات از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود و داوطلبان انتخابات شوراهای شهر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا فقط مجاز به تاسیس یک ستاد انتخاباتی با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.
فرماندار شهرستان در ادامه تاکید کرد: داوطلبان از بیان مطالبی که منجر به هتک حرمت و تشویش اذهان عمومی می شود، پرهیز کنند.
محسنی افزوده شدن ناظرین سلامت را که مامور به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای هستند را مورد توجه قرار داد و افزود: ضرورت دارد داوطلبان با عوامل کمیته امحاء متشکل از نمایندگان فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

محسنی با تذکر درباره انواع تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی و راه اندازی کارناوال قبل از اعلام نتایج را  ممنوع  دانست و بر  لزوم رعایت مرّ قانون توسط داوطلبان به ویژه در هفته پایانی و روز برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: انتظار می رود داوطلبان تا زمان پایان شمارش آراء و اعلام رسمی نتیجه شمارش آراء، طبق قانون خویشتنداری کنند و در صورت داشتن هر گونه اعتراض به نتایج انتخابات، بستر و سازکار قانونی لازم برای اعتراض مکتوب به ستاد انتخابات شهرستان تا دو روز وجود دارد.
وی افزود: بخشی از روستای سنگبیجار به شهر فومن الحاق شده و شعبه اخذ رای مربوط به آن منطقه طبق قانون و بر اساس تمهیدات قانونی و تدابیر اندیشیده شده که شامل پایش منطقه و احصای فهرست کامل اسامی خانوارهای مجاز به رای دهی و تحویل آن به متولیان شعبه مربوطه می باشد، به شورای شهر فومن اختصاص دارد.
محسنی در پایان سخنان خود اعلام کرد: برندگان واقعی انتخابات، افرادی هستند که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.