سردار محمد وحدتی در جشن :عید در عید

راه اندازی کریدور شمال-جنوب تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | ایران منطقه را به محور مقاومت تبدیل کرد

  پرینت
راه اندازی کریدور شمال-جنوب تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند | ایران منطقه را به محور مقاومت تبدیل کرد
شناسه خبر : 66804 | تاریخ انتشار : 18 بهمن 1401 - 16:51 | 151 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سردار محمد وحدتی گفت: در این شرایط جدید اهتمام دولت بر راه اندازی کریدور شمال-جنوب است و کریدوری که می‌تواند در ترانزیت سالانه ۳۰۰ میلیون تن کالا نقش مهم و حیاتی ایفا کند نفعی دو سویه برای طرفین بشمار می‌رود و به همین منظور روسیه بدنبال آن است در راه اندازی سریعتر این کریدور به ایران کمک کند.

سردار محمد وحدتی اضافه کرد: در این شرایط جدید اهتمام دولت بر راه اندازی کریدور شمال-جنوب است و کریدوری که می‌تواند در ترانزیت سالانه ۳۰۰ میلیون تن کالا نقش مهم و حیاتی ایفا کند نفعی دو سویه برای طرفین بشمار می‌رود و به همین منظور روسیه بدنبال آن است در راه اندازی سریعتر این کریدور به ایران کمک کند.

وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای را فرصتی مغتنم برای ایران در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و افزود: همزمان با این پیمان ایران و آرژانتین آماده پیوستن به پیمان بریکس (BRICS) که در آن کشورهایی نظیر روسیه، آمریکای جنوبی و برزیل حضور دارند هستند. حدود ۲۹ درصد تجارت جهان از طریق این پیمان صورت می‌گیرد و با پیوستن ایران به آن سهم بریکس از تجارت جهان از ۲۹ درصد به ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت و همزمان سهم تجارت اروپا از ۲۱ درصد به ۱۴ درصد کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس قانون برجام تا ۲ سال دیگر عمده‌ترین محدودیت‌های برجام پایان می‌پذیرد، گفت: دولت سیزدهم مذاکرات برجام را ادامه می‌دهد اما معتقد است مشکلات بدون حل مساله برجام نیز باید مرتفع شود. هنر ما همیشه این بوده که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم و و نقل قولی از سردار سلیمانی به یادگار مانده که در آن می‌گوید فرصت‌هایی که در این تهدیدات است به مراتب از فرصت‌های موجود با ارزش‌تر است به آن شرط که نترسیم.

سردار وحدتی تصریح کرد: ایران منطقه را به محور مقاومت تبدیل کرده و از یک قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی تبدیل شده است و این امر از دید دشمنان پنهان نمانده است دنیای استکبار به دنبال زمین گیر کردن انقلاب اسلامی بود و اگر هدایت داهیانه رهبر انقلاب نبود ما زیر فشار دشمن نابود می‌شدیم.

وی گفت: درحالی که همه دنیا می‌خواهد نباشیم ما نه تنها هستیم بلکه در همه زمینه‌ها و در عرصه‌های مختلف به پیشرفت دست می‌یابیم علیرغم مشکلات از رویدادهای سخت عبور کردیم و به رتبه‌های برتر رسیدیم.

سردار وحدتی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در کشور وجود دارد دشمن به ما آدرس غلط می دهد این مشکلات از انقلاب نیست بلکه تمام مشکلات ناشی از فاصله گرفتن از انقلاب است مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می فرماید: مشکلات معیشتی ما ریشه در ضعف مدیریت داخلی دارد، کار انقلاب نیست. اگر ما به فرمایشات رهبری عمل کنیم می توانیم از دل تهدیدها فرصت های درخشانی خلق کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمن با پروژه ای که برای ما طراحی کرد متوجه این مساله شد که با ایران قوی مواجه استآنها به این نکته رسیدند که قوای کشور همسو باهم هستند و همپوشانی و این اجتماع و اتحاد ،دشمن را ترساند.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب و فرار شاه اگرچه ارتشی وجود نداشت و همه کشورها علیه ما در جنگ هشت ساله علیه ایران با عراق متحد شدند اما ما با خنثی کردن آن تهدید برای روحیه شکست ناپذیری خود فرصتی جدید ساختیم.

برچسب ها
نوشته های مشابه
برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند/ تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها/ خلا قانونی منجر به افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز/ با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای پروژه ها برداشته می شود
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/h188382/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/h188382/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/h188382/p...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/h188382/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35