اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ما ۵۸ ثانیه برای سرود ملی کشورمان در هر جای کشور عزیز و پهناور  یک میلیون ششصد چهل و هشت هزار  ۱۹۵ کیلومتر مربع کشور می شنویم سر پا بایستیم و سربازی یعنی این و تمام این کیلومتر مربع خاک را خانه خود بدانیم وبه وجب به وجب این خاک عشق بورزیم و دلدادگی یعنی این و این ایستادن و احترام به همه ی ایران اسلامی است .

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی عصر امروز در یادواره  شهدای روستای سه پیران امروز( ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ ) در بقعه متبرکه آقا پیر سرای فومن که در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان  و به مناسبت دهه فجر پیروزی  انقلاب و همچنین گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد گفت:تبریک و تهنیت عرض می کنم  این ایام مبارک را خدمت خانواده شهدای این خظه و همه حاضران در این یادواره که  به همین مناسبت و در پاسداشت شهدا برگزار شده است.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه سربازی و سرباز شهید یعنی چی؟ و سرباز  بودن و دلدادگی چه معنایی دارد گفت:کسانی جرات می کنند و هزاران کیلومتر  را می پیمایند و در مرز خوزستان،کردستان و در  دورترین مناطق می روند و عزیزترین جان خود را تقدیم می کنند در حالی که می توان این کار را هم انجام نداد و در مقابل دشمن نایستد .

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش  اهداف یک سرباز را چنین معنا کرد ،و آن اینکه هر سربازی هدفش برای دو خانواده است یک خانواده ای که در آن به دنیا امده و خانواده دوم کشورش است و ممکنه سربازی برای خانواده ای که در آن به دنیا آمده فداکاری نکند و یا فرصت فداکاری پیدا نکند.

وی افزود:این را بدانیم که حتما سربازان شمابرای خانه دومشان که کشورشان است فداکاری خواهند کرد و این سربازان و فرزندان شما در دورترین نقاط کشور در دمای منفی ۵۰ درجه و در گرمای سوزان بالای ۵۰ درجه  ماهها نگهبانی می دهند ماهها برای آرامش و امنیت پایدار من و شما و مردم عزیز جان فشانی می کنند و این ارزشمند است و باید اینگونه به سربازان نگاه کنیم.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ما ۵۸ ثانیه برای سرود ملی کشورمان در هر جای کشور عزیز و پهناور  یک میلیون ششصد چهل و هشت هزار  ۱۹۵ کیلومتر مربع کشور می شنویم سر پا بایستیم و سربازی یعنی این و تمام این کیلومتر مربع خاک را خانه خود بدانیم وبه وجب به وجب این خاک عشق بورزیم و دلدادگی یعنی این و این ایستادن و احترام به همه ی ایران اسلامی است .

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش تاکید کرد؛ همه تلاش کنیم و گلایه و ناراحتی ها را کنار بگذاریم و هر جا که هستیم اگر سیستمی نا کارامد است اگر اشکال در سیستم یک سازمانی است آن را  اصلاح کنیم به جای گله و شکایت و کشور را درست کنیم و خدمت گذار ملت و دولت باشیم و معرفت سربازی این است که به  جای گله و شکایت  را سربازگونه درست کنیم.

رحمانی به شهدای صدر اسلام تا امروز اشاره و افزود: چه کسی برای دفاع سر داده و اگر نگاه کنید هر جا نام شهداست نام حسین هم است و این نام هرگز فراموش در طول تاریخ فراموش نشد و نمی شود اگر چه خیلی تلاش کردند تا این نام فراموش شود آیا فراموش شد؟

نام حسین روز به روز درخشانده تر و نام حسین ورد زبان مردم دنیا شد.

خلبان رحمانی به شهید حسین خلعتبری که سر در بدن در زمان شهادت نداشت اشاره و افزود: این عشق مردانگی و شجاعت را در چه مکتبی آموختند شهدایی مثل خلعتبری،بابایی،کشوری ،شیرودی و شهید دوران.. 

رحمانی به  ۴۸هزار شهید  که تقدیم انقلاب شد اشاره و افزود؛در این شهر زیبا  در این خیابانها و کوچه ها  و کل کشور اگر دیدین  جایی بد است و خراب است به جای فیلم گرفتن آنجا را درست کنید انرژی مردم و انرژی جوانان و انرژی مسئولان در مسیری قرار بگیرد که کشور  را خانه خود بدانندخانواده‌ای که در آن به دنیا آمدیم.

وی تاکید کرد؛در خانواده دوم که کشور ماست به اسم مادر بپذیریم و فداکاری کنیم فداکاری از جنس عشق و فداکاری به عنوان اینکه عزیزترین سرمایه  خود یعنی جانمان را فدا کنیم و بپذیریم برای سرود ملی در هر جا هستید بایستید به عشق سربازی که در سرما سخت و گرما سوزان ایستاده است و شب و روز نگهبانی می دهد.

خلبان رحمانی به سربازانی که ایستاده اند تا ما خم نشویم سربازی که سرشان را داده اند تا ما سرمان را خم نکنیم اشاره و تصریح کرد: شهدایی مثل شهید سر لشکر آب شناسان که سرش را داد فرمانده لشکر۲۸و فرمانده کلاه سبزهای ارتش نیروی زمینی بوده شهید آب شناسان در دشت عباس ایستاد و شهید آبشناسان با ۸نفر در مقابل یک لشکر که  ۳۰ روز جنگیدن عشق یعنی این دلدادگی به اسلام و قرآن یعنی این و سربازی یعنی سر دادن و دلدادگی در مسیر الهی برای عزت و آبروی کشور و این یعنی سربلندی برای کشور است.

طی کردن مسیر شهادت برای خدمت به مردم یک وظیفه است

وی افزود:مردانی که فداکاری کردند و ما وظیفه داریم برای ساختن کشور و هر کس در هر گوشه ای از کشور است به خانه دومش به وجب خاکش وفادار باشیم و خدمت بکنیم این یعنی سرباز بودن و مسیر شهادت را طی کردن با هر مسئولیتی که داریم.

پس یاد و خاطره سرباز و سربازی فراموش نشود و این مسیر شهادت برای امنیت است  که باید زنده نگه داشته شود.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش افزود:مگر می شود که خانواده شهید با تمام آرزویی که داشته فداکاری کرده فراموش بشود رهبرعزیز فرمود زنده نگهداشتن یاد  و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست شما به عنوان هرکس معلم سرباز،مسئول، روحانی … و هرکسی که در ایران زندگی می کنید بدانید ما مدیون شهدا هستیم و امروز هم سربازان نیروی مسلح پایمردی می کنند و دفاع می کنند تا امنیت پایداربرای ملت  به ارمغان بیاورند.

سرهنگ رحمانی افزود: ارتش کارهایی در کنار حفظ آمادگی نظامی در کنار ایجاد امنیت در حوزه مردم یاری و  محرومیت زدایی نیز  داشته است و ارتش در مرزها  در سراسر کشور  در دریایی، هوایی و  پافند در کنار سپاه و فراجا انجام وظیفه می کند.

رحمانی تصریح کرد؛ارتش به گفته حضرت آقا ارتش در سیل لرستان و گلستان و زلزله کرمانشاه  زودتر… از ستاد بحران 

ارتش در کنار مردم حاضر شد و مردمی تمرین نهاد در کنار ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد؛ارتش در مناطق محروم در گیلان  و فومنات در سیستان بلوچستان ،خوزستان،کرمانشاه وچهار محال بختیاری در حوزه آب و بهداشت و آموزش و پرورش خدمات خوبی داده که مردم برخی را می دانند و بری را نمی دانند و  رسانه باید این ها را تبیین کنند.

توفیق شده تا ما خدمت شما باشیم در این شهرستان و با کمک فرماندار ،فرمانده سپاه و امام جمعه کارهایی انجام دادیم که انشالله به عنوان سرباز انجام وظیفه کرده باشم.

درود با عشق به مردم منطقه به نیروی انتظامی و نظامی و شهدا و درود بر نیروی هوایی ارتش که فردا روز این نیروی خد.م است.

 

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری