به گزارش صفیر گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در شامگاه شب گذشته  و در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان با بیان اینکه  کتاب برای ارتقای سطح فرهنگی مردم  جامعه دارای نقش پررنگ است گفت:  مردم باید قدردان همیشگی کتاب همواره به دنبال مطالعه کتاب  باشند. نماینده مردم استان […]

 

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در شامگاه شب گذشته  و در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان با بیان اینکه  کتاب برای ارتقای سطح فرهنگی مردم  جامعه دارای نقش پررنگ است گفت:  مردم باید قدردان همیشگی کتاب همواره به دنبال مطالعه کتاب  باشند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه‌ای که رشد نداشته باشد دنبال کتاب و کتابخوانی نمی‌رود و مردم آن به ‌تدریج از علم دور افتاده و به ‌سمت نابودی می‌رونداظهار کرد؛افرادی که دارای اندیشه متعالی و فکر باز و بینش فرهنگی هستند دنبال کتاب می روند.

امام جمعه رشتبا اشاره به اینکه  توصیه همیشگی من به مردم و به تمام اهل کتاب این است که همواره دنبال کتاب باشند و از آن برای بالا بردن و تعالی سطح اندیشه خود استفاده کنند افزود: امروز فضای مجای کتاب را از ما گرفت و این مشکل بزرگ اجتماعی است..

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که اهل کتاب هستند حتی حاضرند بزرگترین و سخت‌ترین مشقات را تحمل کنند تا جایی‌که حتی حاضرند از زندگی راحت خود نیز بگذرند.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از نمایشگاه کتاب گیلان تاکید کرد : برای ارتقای فرهنگی جامعه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر نهادینه شود.
آیت الله قربانی با اشاره به استقبال جوانان از فضای مجازی گفت : اگرچه در فضاهای مجازی مطالب زیادی رد و بدل می شود اما هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد.
وی در ادامه به فرهنگیان توصیه کرد : قدر کتاب را دانسته و از آن برای بالا بردن فرهنگ جامعه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای مردم از قشرهای مختلف است که با شرکت در آن علاوه بر تهیه کتاب به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مورد فرزندانشان نیز بپردازند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توصیه من به مردم و کسانی که از چنین نمایشگاه‌هایی دیدن می‌کنند این است که در کنار تفریح به ارتقای اندیشه خود نیز بپردازند.
درسیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان که از۱۶آذر دایر شده است ۴۵۵ ناشر کشور و استان با ۴۸هزار و ۳۸۵عنوان کتاب حضور دارند.
کتاب های این نمایشگاه ۳۰ درصد تخفیف دارد.
سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان ۱۹۵ غرفه دارد که شهروندان می توانند تا ۲۱ آذر همه روزه ازساعت ۱۰  تا۲۰  از آن دیدن کنند.
این نمایشگاه در ۵ کیلومتری جاده رشت- تهران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی گیلان دایر است .