معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن می خواهد مرجعیت رسانه ای نظام را بزند، اضافه کرد: وظیفه رسانه فقط اطلاع رسانی نیست و رسانه ها در حقیقت وظیفه جهت دهی دارند، یعنی می توانند جهت واقعی و غیر واقعی را در جامعه ترسیم کنند و افکار عمومی را به طرف آنها سوق دهند.

 به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت، سردار حسین معروفی امروز، ۲۱ دی ماه در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه هر قوم و طایفه و امت و ملت را با عقبه آن می شناسیم، اظهار کرد: عقبه ارزشمند استان گیلان هشت هزار شهید والامقام است که نشان دهنده یک عقبه مؤمنانه و انقلابی و جهادی و سلحشورانه است.

وی در ادامه به ضرورت و اهمیت رسانه در شرایط جنگ ترکیبی و شناختی اشاره کرد و افزود: امروزه اهمیت رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و مجازی بر کسی پوشیده نیست و لذا باید یک جبهه و قرارگاه رسانه ای را تشکیل دهیم تا مرجعیت رسانه ای داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن می خواهد مرجعیت رسانه ای نظام را بزند، اضافه کرد: وظیفه رسانه فقط اطلاع رسانی نیست و رسانه ها در حقیقت وظیفه جهت دهی دارند، یعنی می توانند جهت واقعی و غیر واقعی را در جامعه ترسیم کنند و افکار عمومی را به طرف آنها سوق دهند.

سردار معروفی، امیدآفرینی را از دیگر وظایف رسانه دانست و بیان کرد: امید جنود خدا و ناامیدی جنود شیطان است و این امید است که وحدت ایجاد می کند و وحدت منجر به تولید قدرت نرم برای نظام و ملت می شود.

نقد و اعتراض وظیفه دیگر رسانه

وی امیدآفرینی را از موضوعات جدی برای رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه معیار تولید قدرت برای نظام و ملت است و نگاه ما به انقلاب و ملت هم از نظر ملی و هم از نظر اعتقادی یک نگاه مقدس است.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، جنگ همه جانبه دشمن علیه انقلاب را به خاطر ملت دانست و اظهار کرد: این مردم ۴۳ سال است که پای خدا و دین و انقلاب و نظام ایستاده اند و لذا همه تحریم ها و جنگ های سخت و نرم و ترکیبی و عملیات های روانی و رسانه ای برای شکست دادن این مردم و تضعیف قدرت نرم نظام است.

وی نقد و اعتراض را وظیفه دیگر رسانه دانست و گفت: رسانه ها مشکلات را بررسی و به مسئولان اعلام کنند و حتما ارائه راهکار داشته باشند تا گره ای را باز کنند. همچنین این رسانه ها هستند که با همه اقشار و سلایق و اقوام و مذاهب ارتباط دارند و می توانند نگاه و نظر مردم را به مسئولان مربوطه انتقال دهند و برای انجام وظایف در مسئولان ذهنیت ایجاد کنند.

سردار معروفی، مطالبه گری را از دیگر وظایف مهم رسانه دانست و تصریح کرد: رسانه ها مطالبه گری بر مبنای منافع ملی داشته باشند؛ نه بر مبنای تخریب و در مطالبه گری راهکار ارائه کنند لذا مسئولان نباید از مطالبه ناراحت شوند.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین وحدت آفرینی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اصحاب رسانه برشمرد، افزود: رسانه باید از تفرقه افکنی و انشقاق در جامعه پرهیز کند و باید نگاه ملی به موضوعات داشته باشد،زیرا نگاه حزبی، جناحی، عده‌ ای و قبیله‌ای در رسانه جواب نمی‌دهد و لزوم جامعیت در رسانه اهمیت دارد.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رسانه باید نگاه ملی به موضوعات داشته باشد، تصریح کرد: نگاه حزبی، جناحی، عده‌ای و قبیله‌ای در رسانه جواب نمی‌دهد و لزوم جامعیت در رسانه اهمیت دارد.

وی حرکت دشمن در جنگ نرم را جبهه ای و قرارگاهی و آفندی دانست و اضافه کرد: کسی که عملیات روانی دشمن را نمی شناسد، به عرصه عملیات روانی ورود نکند، زیرا نمی توانیم بدون دشمن شناسی و شناخت هدف و روش دشمن عملیات روانی اش را خنثی کنیم.

سردار معروفی، عملیات روانی علیه دشمن را نیازمند حرکت جبهه ای و قرارگاهی دانست؛ نه حزبی و گروهی و ادامه داد: امروز دشمن در بستر فضای مجازی عملیات روانی سایبری را علیه نظام اسلامی به راه انداخته و نمی توانیم به دشمن اعتماد و اطمینان کنیم، زیرا غیر قابل پیش بینی است.

وی عملیات کربلای ۵ را اوج قدرت نظام و عامل ایجاد توازن سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در آن زمان شاهد ناامن کردن آب های آزاد توسط آمریکایی ها بودیم.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه های غول پیکر دشمن علیه نظام ما، عنوان کرد: دشمن به دنبال تصرف سرزمینی نیست، زیرا قابلیت های نظام و ملت یعنی هوشمندی مردم، بازدارندگی به روز و ولایت فقیه این اجازه را نمی دهد.

سردار معروفی، با بیان اینکه هوشمندی ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته تکرار شده است، خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری مدیریت جهان اسلام را بر عهده دارند و شاهد آمادگی صد درصدی نیروهای مسلح هستیم.

وی هدف دشمن را تصرف قلب و اراده و ارادت و در نهایت گرفتن شجاعت ملت دانست و گفت: نیازمند سواد رسانه ای هستیم و سواد رسانه یعنی شناخت و بدون شناخت نمی توان گفت و نوشت و جهت داد.

 نظام و ولایت خط قرمز شهید سلیمانی بود

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، عملیات روانی را پیوست عملیات نظامی دانست و تصریح کرد: در جنگ ۲۰۰۳ عراق عملیات نظامی پیوست عملیات روانی آمریکا شد؛ این در حالی است که عملیات روانی همه جانبه بوده و عملیات نظامی فقط یک جنبه را درگیر می کند.

وی انقلاب اسلامی ایران را عامل بر هم خوردن همه معادلات استکبار دانست و تاکید کرد: عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی هزینه دارد و لذا عملیات روانی با محوریت فحشا و منکر و رسانه در دستور کار دشمن است.

معروفی، در ادامه به معرفی مکتب شهید سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی پنج گذشت دارد که شامل گذشت از گناه، گذشت از مال، گذشت از عزیزان، گذشت از آبرو و گذشت از جان است. در واقع شهید سلیمانی اهل گناه نبود و طهارت جسم و روح داشت و به خدا توکل و تکیه کرده بود و وعده های الهی را باور داشت.

وی شهید سلیمانی را نماد همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم دانست و گفت: نظام و ولایت خط قرمز شهید سلیمانی بود و لذا آبرویش را خرج دین و انقلاب و مردم کرد.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، نظام ولایی حاج قاسم را ولایت باوری دانست و اظهار کرد: حاج قاسم با نگاه دینی به دستور ولی خدا عمل می کرد.

وی نظام سیاسی سردار سلیمانی را سیاست جامع الاطراف دانست و متذکر شد: شهید سلیمانی صد درصد سیاسی بود؛ نه سیاسی کار و سیاسی باز و سیاستش سیاست نظام اسلامی و سیاست امامین انقلاب بود.

سردار معروفی، نظام رفاقت حاج قاسم را دستگیری به جای مچ گیری دانست و اضافه کرد: شهید سلیمانی به تولید قدرت برای نظام اعتقاد داشت و همه وطن پرستان را در دایره نظام جای می داد و نگه می داشت.

وی ۴۰ سال دفاع از مرزهای کشور را مصداق بارز نظام غیرت و ناموس پرستی سردار سلیمانی دانست و تاکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه اشرار عالم ایستادیم و ۱۸۸ هزار شهید دادیم تا پای نحس دشمن به کشور و دست نحسش به دامان پاک ملت نرسد.

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین، با بیان اینکه در حوادث اخیر به انقلاب و ملت ایران و شهدا ظلم شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم ها نماد ناموس پرستی هستند و تاریخ جانفشانی های شهدا برای دفاع از کیان کشور و ملت را قضاوت خواهد کرد و امروز هم جان می دهیم، اما اجازه هیچگونه تعرض و تهاجم به ملت را نمی دهیم.

وی از رسانه ها خواست جهاد تبیین، جهاد خدمت رسانی و جهاد امیدآفرینی را در دستور کار قرار دهند و بیان کرد: سردار سلیمانی قلب ملت ایران بود و با شهادتش هنر دین و اهل بیت و عاشورا و انقلاب و ولایت را به رخ جهانیان کشید و قهرمان ایران و جهان اسلام شد.

در این مراسم همچنین از خانواده های شهیدان «امیررضا علیزاده» و «اسماعیل سیرت نیا» از شهدای گیلانی مدافع حرم و شهید اسحاقی، راوی جنگ و شهید خبرنگار استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.
  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری